dimarts, 21 de febrer del 2017

Utilitzant Plickers a Religió

Ahir em vaig animar, i vaig crear una sèrie de preguntes amb Plicker, i avui matí ho he posat en pràctica.

He utilitzat l'aplicació a 5è de primària. No sabia gaire bé com aniria la cosa, pensava que potser eren massa petits per entendre el funcionament... però m'han sorprès! Després d'una breu explicació sobre el funcionament i solucionar els dubtes que han sorgit, hem pogut començar l'activitat.




Aprofitant que la setmana que ve comença la Quaresma i tot seguit Pasqua, he realitzat vàries preguntes sobre aquest tema que ja hem treballat altres anys, per tant, podríem dir que els hi he fet una avaluació inicial.

M'ha servit per saber quins coneixements tenen, d'on parteixen els alumnes, i sobretot, què és el que s'ha de reforçar més, i quins continguts ja puc donar per assolits. Quan he observat que una pregunta treia un percentatge  baix d'acerts, he fet una explicació sobre la resposta correcte... 

Aspectes positius de Plickers: Hi ha un grau d'implicació molt alt amb l'activitat. Els hi ha agradat molt realitzar-la, i a mi preparar-la. Crec que és un sistema molt bo, ja que aquest programa et pot servir tan per fer una avaluació inicial i saber les mancances de continguts, com també per fer una avaluació final. A més, el sistema d'utilitzar el mòvil i llegir el seu codi, i saber que cadascú estava fitxat, i veure que el seu nom s'il·luminava cada vegada que responien la pregunta, els hi ha agradat molt. Totalment recomenable provar d'utilitzar aquesta eina a l'aula.

Aspectes negatius de Plickers: Com la majoria de coses bones a aquesta vida, també té aspectes negatius... Tot i ser una eina molt útil i molt engrescadora per tots, darrera hi ha la feina d'elaboració de les preguntes. És veritat que un cop picades pots utilitzar-les per altres ocasions. 

Estic molt content amb els coneixements que vaig adquirir durant la passada formació, i d'aquí unes setmanes, amb els de 6è em possaré a treballar amb el programa Kahoo! que també vàrem aprendre.

He fet un parell de fotografies a l'aula mentre utilitzava flicker:


És increible la velocitat del telèfon mòbil  quan llegeix totes les respostes dels alumnes.


Aquí es pot observar una pregunta que no ha anat gaire bé.. M'ha servit d'excusa per tornar a explicar aquest contingut.


Un exemple de pregunta...


Un exemple de com es veuen les respostes a l'ordinador


Jesús, si estás leyendo esto, gracias por compartir con todos nosotros tus conocimientos, un abrazo! 


Pedro Gomila Torres
CEIP Na Caragol

3 comentaris:

  1. Me quedo impresionado no solo por la utilización de la herramienta sino por la profundidad de la reflexión. Enhorabuena! Me alegro mucho de verdad de ver que la formación tiene sentido cuando hay transformación. A por ello. Enhorabuena!!!

    ResponElimina
  2. Tenc un dubte respecte a l'ús dels noms dels alumnes per aquesta aplicació. M'explico: tenc antès que s'ha de demanar permís als pares per poder introduir les dades dels alumnes dins el programa... Què en sabeu d'això?
    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El uso de los nombres, como no se va a publicar on line, tiene la misma confidencialidad que una lista que te haces para poner notas. No hay problema. Otra cosa es que se pusiera pública. De todos modos se pueden usar pseudónimos o lo que veas conveniente. El programa al exigir contraseña y usuario tiene seguridad y las mismas implicaciones legales que plataformas educativas de tu centro donde introduces datos y notas de alumnos. Un saludo!

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.