diumenge, 7 d’abril del 2019

CREUBOOK SANTA.... (crea)

Josep Antoni Bonilla Prieto, proposta curs metodologies actives. Opció "CREA",
BLOC 3, Jesucrit, compliment de la història de la salvació. Quart d'educació primària.

RETO: reflexionar sobre la darrera setmana de vida de Jesús, relacionar-la amb les tradicions de la setmana sanat i posteriorment crear un "lapbook" en forma de creu on s'expressin els coneixements adquirits. Per aconseguir-ho farem servir imatges relacionades amb el tema amb la rutina de pensament "veig, pens, demano" i un vídeo infantil del relat.

PROCEDIMENT:
1ª SESSIÓ: el professor realitzarà una breu presentació de la unitat que hem de treballar per tal de situar l'alumnat en el tema. A continuació seguint l'estratègia de rutines de pensament "veig, pens, demano", es presenten imatges concretes sobre els esdeveniments principals de Jesús durant l'anomenada setmana santa: diumenge de rams (entrada triomfal de Jesús a Jerusalem), dijous sant (últim sopar), divendres sant (passió i mort) i diumenge de resurrecció (pasqua). Imatges d'obres d'art famoses, dibuixos de Fano o de processons portant el passos. S'entregarà a cada alumne un full amb les graelles "veig, pens, deman" necessàries per dur a terme la rutina. A la columna “veig” han de fer una descripció objectiva de la imatge, a la de “pens” reflexionen i expliquen el que pensen sobre la imatge i a la de “demano” es formulen preguntes sobre la mateixa. Finalment, establir un diàleg al respecte, on es podrà valorar el coneixement previ de l'alumnat, així com les possibles preguntes a resoldre per completar l'aprenentatge. 

2ª SESSIÓ: en començar s'explica a l'alumnat que es visualitzarà un vídeo titulat "Entrada triunfal, última cena, crucificción y resurrección de Jesús para niños" (https://www.youtube.com/watch?v=tFlylIkKn2g ) i que han d' estar atents per distingir en el relat els esdeveniments de la vida de Jesús que vam treballar en la sessió anterior, per relacionar-los amb els dies de la setmana santa. Durant la projecció, d'uns 10', es pot anar aturant el vídeo per atendre preguntes de l'alumnat o el professor donar les explicacions que siguin oportunes. En acabar, el professor explicarà l'elaboració d'un treball que es crearà per expressar visualment els coneixements obtinguts. Els infants estan familiaritzats amb la confecció de "lapbooks", així que a classe realitzarem un en forma de creu, amb solapes que, mitjançant imatges i text, descriguin els principals esdeveniments de la setmana santa. Es repartirà una cartolina blanca DIN A-3 amb la plantilla de la "creubook santa", amb les línies contínues per on han de retallar i les discontínues per on han de doblegar. S'explica el procediment, així com els continguts que han de representar: imatges dibuixades i acolorides o retallades de diaris, revistes, fotos.... dels diferents dies (que podran dur de ca seva per a la pròxima sessió) seguint la plantilla i una breu explicació manuscrita amb ordre i claredat descrivint-la en el revers de la solapa.

3ª SESSIÓ: cada alumne amb el material que disposa i amb l'ajuda, col·laboració de tothom, continua i dedica la sessió a la creació de la "creubook santa". L'alumnat té llibertat per confeccionar-la com vulgui, fins i tot per ampliar-la, aferrant-la a una cartolina més gran i afegir altres elements propis de la setmana santa si és factible.

4ªSESSIÓ: l'alumnat exposarà la seva feina, primer verbalitzant a la resta del grup els continguts de la seva "creubook santa", explicant les imatges i com s'ha sentit fent-la, què li ha agradat més, quines dificultats ha tingut... i es dialogarà al respecte. Finalment les "creubook" es penjaran al passadís fins el darrer dia de classe abans de vacances que les podran dur a ca seva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.