PROPOSTA
D'APLICACIÓ DIDÀCTICA I ACTIVITATS DE TRANSFERÈNCIA: CREA
TÍTOL: KAHOOT SOBRE SETMANA SANTA
REPTE
Es
tracta de dissenyar un Kahoot sobre Setmana Santa on els alumnes
podran aprendre en què consisteix aquesta setmana. Aprendran el què
va passar cada dia d'aquesta setmana, així com els textes
corresponents a la varietat de dies que la composen i els personatges
que cal conèixer.
MATERIALS
Els
materials que es treballaran per dur a terme la següent proposta
didàctica són els següents :
- Ordinador i Projector.
- CD de música de sons naturals.
- Pissarra Digital
- Esquemes i Resums fets al Quadern
- Preguntes elaborades per grups.
DESTINATARIS
La
proposta didàctica que es desenvoluparà està pensada per treballar
amb un grup d'alumnes que fan l'assignatura de Religió a Tercer
d'Eso del Institut del Borja Moll. Les característiques del grup
pertanyen a un centre que es troba a una de les barriades de Palma de
zona mitjana-baixa. L'alumnat que predomina és de ètnica gitana,
magreví, musulmana i africans. Són alumnes que tenen reforç
educatiu i amb problemàtica econòmica. És un grup de vint alumnes
i com es pot veure, de procedència molt variada.
PROCEDIMENT
La
mestra explicarà en què consisteix l'activitat. L'objectiu és
aconseguir per grups la màxima puntuació sobre coneixements en
relació a Setmana Santa.
Primera
Sessió: Explicació del què és Setmana Santa. Mapa conceptual al
quadern de l'alumne i elaboració de preguntes en grup.
Segona
Sessió: Classificació de cadascún dels dies que composen la
Setmana Santa i organització dels Continguts.
Tercera
Sessió: Destriar tota una varietat de textos que aniré donant a
classe dels diferents dies de la Setmana Santa, així com destriar
tota una varietat de personatges pròpis d'aquesta setmana.
Quarta
Sessió: Revisió i elaboració de les preguntes fetes sobre Setmana
Santa i editar el Kahoot. Fer l'activitat del Kahoot a la Pissarra
digital i participació en grups.
CONTINGUTS
- Setmana Santa
- Jesús de Natzaret
- Maria, mare de Jesús
- Apòstols
- Diumenge de Rams
- Dijous Sant
- Divendres Sant
- Dissabte Sant
- Diumenge de Pasqüa
CRITERIS
D'AVALUACIÓ
Els
criteris d'avaluació que es duràn a terme en aquesta proposta
didàctica són els següents:
- Domina la terminologia pròpia de la Setmana Santa.
- Compren el significat de les paraules i expressions pròpis d'aquest temps.
ESTÀNDARS
D'APRENENTATGE
En
aquesta Proposta didàctica es treballaran els següents estàndars
d'aprenentatge:
- Classificació dels dies de la Setmana Santa .
- Relació de la varietat de personatges pròpis d'aquesta setmana.
OBJECTIUS
- Comprendre el sentit de la Setmana Santa.
- Identificar tota una varietat de diferents manifestacions religioses al llarg de la història de la humanitat.
COMPETÈNCIES
CLAU
- Competència Social i Ciutadana.
- Autonomia i Iniciativa personal.
- Competència en Comunicació Lingüística.
- Competència Cultural i Artística.
Nom
i LLinatges : Angela Ferrà Pomar
Ies
Francesc de Borja Moll i Josep Sureda i Blanes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.