Sóc
en Pere Llull Moll
Aquí
vos deix la meva proposta didàctica del curs «Metodologies
Actives».
Educació
Primària. Segon cicle. Quart curs.
Temporalització.
5 sessions. Dins el mes de març i primera setmana d’abril.
Bloc
de continguts 4. Permanència de Jesucrist en la història.
L’Església.
Conéixer
trets de la quaresma com a tems penitencial
Opció:
Investiga.
Treball de recerca i investigació.
Missió.
Preguntes clau:
Hi
ha quatre parts:
a)
Què és la Quaresma? Duració. Per què es fa? Que fan els cristians
els divendres de Quaresma?
b)
Altres religions. D’altres religions s’investiga què fan les
cinc principals religions del món en quant a celebracions que se
pareixi a la Quaresma.
c)
Dies especials de la Quaresma. Dimecres de Cendra, Dijous Sant,
Divendres Sant, Diumenge de Rams, Diumenge de Pasqua, Diumenge de
Resurrecció.
d)
Per què se fa la Quaresma? D’on ha sorgit?
Cerca
i selecciona:
Grups
cooperatius heterogenis i mixtes de quatre alumnes. Cada alumne ha
d’investigar, descobrir i llegir informació sobre la seva part del
treball de la Quaresma.
La
informació es cerca per internet i, quan l’hagin de transcriure,
ho fan a un document de Google al seu compte corporatiu del centre de
correu.
Analitza
i valora.
Es
fan xerrades i tallers als nins i nines de
quart
sobre que és important sabre quina informació s’ha de cercar,
llegir-la bé i destriar la informació que necessit.
Conclusions.
Els
agrupaments cooperatius inicials determinen un portaveu, un
secretari, un «notari» i un «validador» i exposen el seu punt
(a,b,c ó d) a la classe amb el seu apartat completat.
Posada
en comú amb la tècnica del debat sobre si trobam positiva la
tècnica d’autoinvestigació i si hem après coses noves o més
coses noves.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.