dijous, 4 d’abril del 2019

INVESTIGAM SOBRE LA QUARESMA. (investiga)

 
 
Sóc en Pere Llull Moll

Aquí vos deix la meva proposta didàctica del curs «Metodologies Actives».

Educació Primària. Segon cicle. Quart curs.

Temporalització. 5 sessions. Dins el mes de març i primera setmana d’abril.

Bloc de continguts 4. Permanència de Jesucrist en la història. L’Església.

Conéixer trets de la quaresma com a tems penitencial

Opció: Investiga. Treball de recerca i investigació.

Missió. Preguntes clau:

Hi ha quatre parts:

a) Què és la Quaresma? Duració. Per què es fa? Que fan els cristians els divendres de Quaresma?

b) Altres religions. D’altres religions s’investiga què fan les cinc principals religions del món en quant a celebracions que se pareixi a la Quaresma.

c) Dies especials de la Quaresma. Dimecres de Cendra, Dijous Sant, Divendres Sant, Diumenge de Rams, Diumenge de Pasqua, Diumenge de Resurrecció.

d) Per què se fa la Quaresma? D’on ha sorgit?

Cerca i selecciona:

Grups cooperatius heterogenis i mixtes de quatre alumnes. Cada alumne ha d’investigar, descobrir i llegir informació sobre la seva part del treball de la Quaresma.

La informació es cerca per internet i, quan l’hagin de transcriure, ho fan a un document de Google al seu compte corporatiu del centre de correu.


Analitza i valora.

Es fan xerrades i tallers als nins i nines de quart sobre que és important sabre quina informació s’ha de cercar, llegir-la bé i destriar la informació que necessit.

Conclusions.

Els agrupaments cooperatius inicials determinen un portaveu, un secretari, un «notari» i un «validador» i exposen el seu punt (a,b,c ó d) a la classe amb el seu apartat completat.

Posada en comú amb la tècnica del debat sobre si trobam positiva la tècnica d’autoinvestigació i si hem après coses noves o més coses noves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.