dilluns, 15 d’abril del 2019

La figura de Jesús (crea)


INNOVAR A RELIGIÓ: Maria del Mar Martín Blas


UNITAT DIDÀCTICA: LA FIGURA DE JESÚS (crea).

Aquesta proposta va adreçada a cinquè de Primària del CEIP Es Putxet de Selva. És un grup format per 10 alumnes, molt participatius que els agrada molt fer feina (a exepció d’un). És un plaer plantejar-lis qualsevol repte de recerca perquè tot d’una s’engresquen.

Temporalització. Aquesta unitat didàctica està pensada per a dur-se a terme en 3-4 sessions.

Objectius.
  1. Conéixer més en profunditat la figura de Jesús.
  2. Demanar-se perquè Jesús va ser un home que va cridar l’atenció entre els seus contemporanis.
  3. Identificar-se amb la persona de Jesús.
  4. Entendre perquè Jesús és un model de persona a seguir.
  5. Entendre perquè 2000 anys després encara la persona de Jesús està present entre noltros.
Competències.
  1. Competència digital.
  2. Competència social i cívica.
  3. Competència convivència i expressió cultural.
  4. Competència lingüística.
Continguts.
  1. Relats del Nou Testament on es reflecteixen les accions de Jesús.
  2. Els valors humans que trobam en les accions de Jesús.

Activitats.
  1. Escriure a la pissarra “JESÚS”, dibuixar-lo així com ells se´l imaginen si Jesús fos ara un personatge contemporani, i fer una descripció tan del seu aspecte físic com de la seva personalitat, de la seva feina, de ca seva….
  2. Amb pòsits de 3 colors diferents contestar, individualment,  aquestes preguntes>
  • Què sabem de Jesús?_
  • On he après les coses que sé de Jesús, y quan les he après?_
  • Com he après totes les coses que sé de Jesús.
            En gran grup llegir el que hi ha escrit als pòsits.
  1. Escriure 10 raons per les quals creuen en Jesús.
  2. En grups de 3 i un grup de 4, han de triar entre tots 10 de les raons de l’activitat anterior, han de consensuar quines exposaran en el grup classe.
  3. Exposar en gran grup les raons que cada petit grup ha triat.
  4. Fer niguls de paraules amb adjectius que segons ells ens poden descriure a Jesús, primer individualment i després en grup.


Metodologia.
Pissarra digital i la Bíblia.
Folis.
Recerca amb els ordinadors petits.
El diàleg.






Estàndars d´aprenentatge.
  1. Es capaç de situar cronològicament a Jesús
  • Si
  • No
  • Té qualcuna dificultad.
      2. Coneix relats del Nou Testament on apareix Jesús?
                  - En coneix molts.
                  - Només els treballats a classe.
                  - No.

      
Avaluació.

  1. Coneix qui es Jesús?
  2. Veu Jesús com a persona propera?
  3. Li agradaria semblar-se a Jesús?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.