divendres, 26 d’abril del 2019

L'eix cronològic de la història d'Israel (crea)


PROJECTE D’INNOVACIÓ: CREA

Títol: L'EIX CRONOLÒGIC DE LA HISTÒRIA D'ISRAEL

Repte: Crear una línia del temps de les diferents etapes de la història del poble d’Israel. Els alumnes construiran una línia del temps amb els principals esdeveniments i personatges de la història d’Israel.

Curs: 1r ESO

Temporalització: 2 sessions de 55 minuts.

Materials:
-  Bíblia.
      - Si es vol fer la línia del temps en paper: retoladors, llapis de colors, fulls de colors, tisores i adhesiu de barra, paper, bolígrafs.
    Si es vol fer amb ordinador: Chromebook amb connexió a Internet per cada alumne.

Recursos:
-       Pissarra digital, ordinador d’aula, Chromebook amb connexió a Internet per cada alumne (o al manco, un portàtil per cada grup).
-       Fotocòpies amb el material sobre les diferents etapes de la història d’Israel.
-       Aplicacions per poder elaborar diferents línies del temps (Tiki-Toki, Timeline, Rememble).
-       Vídeos tutorials sobre com fer una línia del temps:
-                   -       Exemples de imatges amb línies del temps de la història del poble d’Israel:

Procediment:
La metodologia didàctica que seguirem a l’aula serà l’aprenentatge cooperatiu. Es realitzarà amb un treball cooperatiu a l’aula: dissenyar una línia del temps de les diferents etapes de la història del poble d’Israel entre tota la classe.
A les sessions anteriors ja s’haurà explicat les diferents etapes de la història del Poble d’Israel amb els principals esdeveniments i personatges rellevants de la seva història.
En aquesta sessió, i amb l’ajuda d’aplicacions i d'alguns vídeos tutorials de com elaborar diferents línies del temps, els alumnes crearan un eix cronològic de la història d’Israel.
Es formaran grups  i cada grup s’encarregarà d’una etapa o de dues, segons el nombre total d’alumnes. Els grups han de ser heterogenis.
Cada grup, a partir de tot el material que té a la seva disposició en fotocòpia i/o internet, s’encarregarà d’una etapa de la història on plasmarà la informació més rellevant (eix cronològic, dates rellevants, personatges principals, esdeveniments i llibres bíblics). El treball final serà un mural amb diferents caselles per a cada època històrica.
Si s’ha realitzar amb ordinador: una vegada haver complimentat cada etapa amb tota la informació, s’imprimiran en color i s’aferraran a la paret de l’aula o al passadís cada una de les etapes col·locades cronològicament.
Si s’ha fet amb paper: una vegada haver complimentat cada etapa amb tota la informació, s’aferraran a la paret de l’aula o al passadís cada una de les etapes col·locades cronològicament.
La distribució dels grups segons la temàtica serà la següent:
        Grup 1: Els Patriarques.
        Grup 2: L’Èxode.
        Grup 3: La conquesta de la Terra Promesa i els jutges.
        Grup 4: La Monarquia.
        Grup 5: Captivitat a Babilònia.
        Grup 6: El Judaisme

Relació amb el currículum de 1r ESO:

BLOC 2. LA REVELACIÓ: DÉU INTERVÉ EN LA HISTÒRIA
Continguts: La història d’Israel: elecció, aliança, monarquia i profetisme.
Criteris d’avaluació: 1. Conèixer, contrastar i apreciar els principals esdeveniments de la història d’Israel.
Estàndards d’aprenentatge avaluables: 1.1. Coneix, interpreta i construeix una línia del temps amb els principals esdeveniments i personatges de la història d’Israel.
Competències Clau:
Competència Matemàtica, ciència i tecnologia (CMCT)
Consciència i Expressions Culturals (CEC)
Aprendre a aprendre (AA)
Competència Digital (CD)
Competència Lingüística (CL)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.