PROJECTE D’INNOVACIÓ: CREA
Títol: L'EIX CRONOLÒGIC DE LA HISTÒRIA D'ISRAEL
Repte: Crear una
línia del temps
de les diferents etapes de la història del poble d’Israel. Els alumnes construiran una línia del temps amb els
principals esdeveniments i personatges de la història d’Israel.
Curs: 1r ESO
Temporalització: 2 sessions de 55 minuts.
Materials:
- Bíblia.
- Bíblia.
- Si es vol fer la línia del temps en paper:
retoladors, llapis de colors, fulls de colors, tisores i adhesiu de barra, paper,
bolígrafs.
- Si es vol fer amb ordinador: Chromebook amb connexió a Internet per cada alumne.
- Si es vol fer amb ordinador: Chromebook amb connexió a Internet per cada alumne.
Recursos:
-
Pissarra digital, ordinador d’aula, Chromebook
amb connexió a Internet per cada alumne (o al manco, un portàtil per cada
grup).
-
Fotocòpies amb el material sobre les diferents
etapes de la història d’Israel.
-
Aplicacions per poder elaborar diferents línies
del temps (Tiki-Toki, Timeline, Rememble).
-
Vídeos tutorials sobre com fer una línia del
temps:
- - Exemples de imatges amb línies del temps de la història
del poble d’Israel:
Procediment:
La metodologia didàctica que seguirem a l’aula serà l’aprenentatge
cooperatiu. Es realitzarà amb un treball cooperatiu a l’aula: dissenyar una
línia del temps de les diferents etapes de la història del poble d’Israel entre
tota la classe.
A les sessions anteriors ja s’haurà explicat les diferents
etapes de la història del Poble d’Israel
amb els principals esdeveniments i personatges rellevants de la seva història.
En aquesta sessió, i
amb l’ajuda d’aplicacions i d'alguns vídeos tutorials de com elaborar diferents línies del temps, els alumnes crearan un eix cronològic de la
història d’Israel.
Es formaran grups i
cada grup s’encarregarà d’una etapa o de dues, segons el nombre total
d’alumnes. Els grups han de ser heterogenis.
Cada grup, a partir de tot el material que té a la seva
disposició en fotocòpia i/o internet, s’encarregarà d’una etapa de la història
on plasmarà la informació més rellevant (eix cronològic, dates rellevants,
personatges principals, esdeveniments i llibres bíblics). El treball final serà
un mural amb diferents caselles per a cada època històrica.
Si s’ha realitzar amb ordinador: una vegada haver
complimentat cada etapa amb tota la informació, s’imprimiran en color i s’aferraran
a la paret de l’aula o al passadís cada una de les etapes col·locades
cronològicament.
Si s’ha fet amb paper: una vegada haver complimentat cada
etapa amb tota la informació, s’aferraran a la paret de l’aula o al passadís
cada una de les etapes col·locades cronològicament.
La distribució dels grups segons la temàtica serà la
següent:
Grup 1: Els Patriarques.
Grup 2: L’Èxode.
Grup 3: La conquesta de la Terra Promesa i els jutges.
Grup 4: La Monarquia.
Grup 5: Captivitat a Babilònia.
Grup 6: El Judaisme
Relació amb el
currículum de 1r ESO:
BLOC 2. LA
REVELACIÓ: DÉU INTERVÉ EN LA HISTÒRIA
|
Continguts:
La història d’Israel: elecció,
aliança, monarquia i profetisme.
|
Criteris
d’avaluació: 1. Conèixer,
contrastar i apreciar els principals esdeveniments de la història d’Israel.
|
Estàndards
d’aprenentatge avaluables: 1.1.
Coneix, interpreta i construeix una línia del temps amb els principals
esdeveniments i personatges de la història d’Israel.
|
Competències
Clau:
Competència Matemàtica, ciència i tecnologia (CMCT)
Consciència i Expressions Culturals (CEC)
Aprendre a aprendre (AA)
Competència Digital (CD)
Competència Lingüística (CL)
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.