dilluns, 29 d’abril del 2019

Coevangelista (crea)



CREA COEVANGELISTA ( Jn 20 , 1-10 )


disseny d´un texte en vers o prosa que doni testimoniatge de la figura de jesús de natzaret .
Propostes d´idees .


TRANSFERÈNCIA : GRUP 4t ESO .

OBJECTIUS.

Reflexionar sobre le preguntes que formula l´ésser humà i valorar les respostes que ofereixen diferents punts de vista.
Identificar peculiaritats dels déus de les religions i manifestar el seu respecte .
Valorar el judaisme , cristianisme , islma , hinduisme com a manifestacions de creences dels individus .

COMPETÈNCIES .


APRENDRE -APRENDRE ,
AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL ,
INFORMACIÓ I DIGITAL ,
LINGÜISTICA.



CONTINGUTS .

Les religions: recerca del sentit de la vida.
Plenitud en l’experiència religiosa: la revelació de Déu en la història.
Les religions més rellevants en l’entorn de l’escola: la religió catòlica i altres confessions cristianes (ortodoxos i evangèlics); la religió islàmica; la religió hinduista, etc.
La revelació de Déu en les diverses religions.
Persones més rellevants en la història de les religions :Jesús de Natzaret.




ACTIVITATS .

Sessió I- - Lectura del texte i identificar els personatges que apareixen , el suposat i l´evangelista .
Identificar-se com el coevangelista partícep del Concurs.
Cercar en la web /documentació bibliogràfica detalls significatius dels personatges.
.

Jn 20 , 1-10

EL SEPULCRE BUIT

 El diumenge, Maria Magdalena se'n va anar al sepulcre de bon matí, quan encara era fosc, i veié que la pedra havia estat treta de l'entrada del sepulcre. Llavors se'n va corrents a trobar Simó Pere i l'altre deixeble, aquell que Jesús estimava, i els diu:
--S'han endut el Senyor fora del sepulcre i no sabem on l'han posat.
Pere i l'altre deixeble van sortir cap al sepulcre. Corrien tots dos junts, però l'altre deixeble s'avançà a Pere i va arribar primer al sepulcre, s'ajupí i veié aplanat el llençol d'amortallar, però no hi va entrar. Després arribà també Simó Pere, que el seguia, i va entrar al sepulcre; veié aplanat el llençol d'amortallar, però el mocador que li havien posat al cap no estava aplanat com el llençol, sinó que continuava lligat a part. Llavors va entrar també l'altre deixeble, que havia arribat primer al sepulcre, ho veié i cregué. De fet, encara no havien entès que, segons l'Escriptura, Jesús havia de ressuscitar d'entre els morts. 10 I els dos deixebles se'n tornaren a casa.


Diseny Visual thinking . Representació d´imatges de Déu en la tradició cristiana i en altres religions. Identificació i fonts d´informació .


Sessió II-

Finalització tasca sessió I i Votacions del coevangelista i el visual thinking treballat individualment .Valoració grupal .

Sessió III.

Jesús de Natzaret : el personatge universal . Texte en prosa i/ o vers. Dibuix addicional .
Continuació de la narració del texte de Joan 20 , 1 -10 .
I............... Coevangelista 20 , 11- ...... .
Sessió IV -
lECTURA DE TEXTES . GRAELLES I TABULACIÓ DE RESULTATS-

Sessió V –
Presentació de tasca i Lectura internivell a alumnes de Primària i /o ESO (Departament de Llengües ): Texte JOAN 2O, 1 -10 i COEVANGILISTA 20 11..... .


ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE AVALUABLES


      1-Cerca i identifica imatges en les religions .
      2-Manifesta i exposa creativitat en textes diversos .
      3-Aporta criteris de triatge d´originalitat de manifestacions escrites de divulgació.
      4-Participa en difondre la creativitat i expressió en públic.



AVALUACIÓ .


Sessió 1 i 2 .
-Dintre una urna i en sobre tancat valoració individual de l´originalitat en assignar-se un nom de Coevangelista en un texte de difusió universal així com el visual thinking a exposar . Tria de tres coevangelistes .Tria de tres visual thinking amb pseudònim.

Professor:

NOM
COEVANGELISTA
PSEUDÒNIM
VISUAL THINKING
+
+
+









Alumne :
Posit groc coevangelista triat ( 3)
Posit verd visual thinking trial (3)




En un portfoli indicaran de les sessions les activitats proposades i una valoració individual i grupal.


Sessió 3 i 4.

Graella de la lectura de textes .Rúbrica .




EXPRESSIÓ ESCRITA 3r i 4rt d'ESO
Coherència
2
El text s'ajusta al tema tractat, no presenta problemes de coherècia i permet que el lector segueixi la lectura fluïdament i entengui fàcilment el sentit global del text.
1,50
El text s'ajusta al tema tractat, i encara que presenta algunes seqûències incoherents, no suposa un problema per entendre fàcilment el sentit global del text.
1
El text s'ajusta al tema tractat però la quantitat d'errors de coherència fan difícil la lectura fluïda i que el lector pugui entendre el sentit global del text.
0
El text no compta amb els requisits mínims de coherència.

Cohesió
2
El text està dividit en paràgrafs segons les diferents idees que expressa, utilitza signes de puntuació correctament i fa ús de connectors.
1,50
El text està dividit en paràgrafs, fa ús dels signes de puntuació correctament però no usa gaire connectors.
1
El text està dividit en paràgrafs però la divisió no
és adequada o no usa els signes de puntuació correctament.
0
El text no compta amb els requisits mínims de cohesió
Lèxic
2
Empra un lèxic ric i variat, adequat al tipus de text i a la situació. No fa ús de barbarismes.
1,50
Empra un vocabulari variat però hi ha alguna interfèrència lèxica.
1
El lèxic no és gaire variat i compta amb algunes interferències lèxiques.
0
Demostra un alt desconeixement de la llengua.
Gramàtica
2
L'estructura de les oracions és la correcta i fa un ús idoni dels temps verbals.
1,50
Compta amb algun temps verbal incorrecte però en general no hi ha problemes de concordància.
1
Les oracions són simples i presenta alguns temps verbals incorrectes.
0
Hi ha greus errors de concordància que dificulten la comprensió del text.
Ortografia
L'ortografia té un pes de 2 punts.
La presència D'UNA FALTA MOLT GREU (y-i, ñ-ny) suposarà un 0 automàtic a l'apartat d'ortografia.
Cada falta GREU (à-á, apòstrofs, confusió de “j” i “y”, verbs acabats en -aba, -ava, havia/había) resta 0,50 p.
Les faltes menors resten 0,20p


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.