CREA COEVANGELISTA
( Jn 20 , 1-10 )
disseny
d´un texte en vers o prosa que doni testimoniatge de la figura de
jesús de natzaret .
Propostes
d´idees .
TRANSFERÈNCIA
: GRUP 4t ESO .
OBJECTIUS.
Reflexionar
sobre le preguntes que formula l´ésser humà i valorar les
respostes que ofereixen diferents punts de vista.
Identificar
peculiaritats dels déus de les religions i manifestar el seu
respecte .
Valorar
el judaisme , cristianisme , islma , hinduisme com a manifestacions
de creences dels individus .
COMPETÈNCIES .
APRENDRE
-APRENDRE ,
AUTONOMIA I
INICIATIVA PERSONAL ,
INFORMACIÓ
I DIGITAL ,
LINGÜISTICA.
CONTINGUTS
.
Les
religions: recerca del sentit de la vida.
Plenitud
en l’experiència religiosa: la revelació de Déu en la història.
Les
religions més rellevants en l’entorn de l’escola: la religió
catòlica i altres confessions cristianes (ortodoxos i evangèlics);
la religió islàmica; la religió hinduista, etc.
La
revelació de Déu en les diverses religions.
Persones
més rellevants en la història de les religions :Jesús de Natzaret.
ACTIVITATS
.
Sessió
I- - Lectura del texte i identificar els personatges que
apareixen , el suposat i l´evangelista .
Identificar-se
com el coevangelista partícep del Concurs.
Cercar
en la web /documentació bibliogràfica detalls significatius dels
personatges.
.
Jn
20 , 1-10
EL
SEPULCRE BUIT
El
diumenge, Maria Magdalena se'n va anar al sepulcre de bon matí, quan
encara era fosc, i veié que la pedra havia estat treta de l'entrada
del sepulcre. 2 Llavors
se'n va corrents a trobar Simó Pere i l'altre deixeble, aquell que
Jesús estimava, i els diu:
--S'han
endut el Senyor fora del sepulcre i no sabem on l'han posat.
3 Pere
i l'altre deixeble van sortir cap al sepulcre. 4 Corrien
tots dos junts, però l'altre deixeble s'avançà a Pere i va arribar
primer al sepulcre, 5 s'ajupí
i veié aplanat el llençol d'amortallar, però no hi va
entrar. 6 Després arribà
també Simó Pere, que el seguia, i va entrar al sepulcre; veié
aplanat el llençol d'amortallar, 7 però
el mocador que li havien posat al cap no estava aplanat com el
llençol, sinó que continuava lligat a part. 8 Llavors
va entrar també l'altre deixeble, que havia arribat primer al
sepulcre, ho veié i cregué. 9 De
fet, encara no havien entès que, segons l'Escriptura, Jesús havia
de ressuscitar d'entre els morts. 10 I
els dos deixebles se'n tornaren a casa.
Diseny
Visual thinking . Representació d´imatges de Déu en la tradició
cristiana i en altres religions. Identificació i fonts
d´informació .
Sessió
II-
Finalització
tasca sessió I i Votacions del coevangelista i el visual
thinking treballat individualment .Valoració grupal .
Sessió
III.
Jesús
de Natzaret : el personatge universal . Texte en prosa i/ o vers.
Dibuix addicional .
Continuació
de la narració del texte de Joan 20 , 1 -10 .
I...............
Coevangelista 20 , 11- ...... .
Sessió
IV -
lECTURA
DE TEXTES . GRAELLES I TABULACIÓ DE RESULTATS-
Sessió
V –
Presentació
de tasca i Lectura internivell a alumnes de Primària i /o ESO
(Departament de Llengües ): Texte JOAN 2O, 1 -10 i COEVANGILISTA
20 11..... .
ESTÀNDARDS
D’APRENENTATGE AVALUABLES
1-Cerca
i identifica imatges en les religions .
2-Manifesta
i exposa creativitat en textes diversos .
3-Aporta
criteris de triatge d´originalitat de manifestacions escrites de
divulgació.
4-Participa
en difondre la creativitat i expressió en públic.
AVALUACIÓ
.
Sessió
1 i 2 .
-Dintre
una urna i en sobre tancat valoració individual de l´originalitat
en assignar-se un nom de Coevangelista en un texte de difusió
universal així com el visual thinking a exposar . Tria de tres
coevangelistes .Tria de tres visual thinking amb pseudònim.
Professor:
NOM
|
COEVANGELISTA
|
PSEUDÒNIM
|
VISUAL
THINKING
|
+
+
+
|
Alumne
:
Posit
groc coevangelista triat ( 3)
Posit
verd visual thinking trial (3)
En
un portfoli indicaran de les sessions les activitats proposades i
una valoració individual i grupal.
Sessió
3 i 4.
Graella
de la lectura de textes .Rúbrica .
EXPRESSIÓ
ESCRITA 3r i 4rt d'ESO
Coherència
|
2
El
text s'ajusta al tema tractat, no presenta problemes de coherècia
i permet que el lector segueixi la lectura fluïdament i entengui
fàcilment el sentit global del text.
|
1,50
El
text s'ajusta al tema tractat, i encara que presenta algunes
seqûències incoherents, no suposa un problema per entendre
fàcilment el sentit global del text.
|
1
El
text s'ajusta al tema tractat però la quantitat d'errors de
coherència fan difícil la lectura fluïda i que el lector pugui
entendre el sentit global del text.
|
0
El
text no compta amb els requisits mínims de coherència.
|
Cohesió
|
2
El
text està dividit en paràgrafs segons les diferents idees que
expressa, utilitza signes de puntuació correctament i fa ús de
connectors.
|
1,50
El
text està dividit en paràgrafs, fa ús dels signes de puntuació
correctament però no usa gaire connectors.
|
1
El
text està dividit en paràgrafs però la divisió no
és
adequada o no usa els signes de puntuació correctament.
|
0
El
text no compta amb els requisits mínims de cohesió
|
Lèxic
|
2
Empra
un lèxic ric i variat, adequat al tipus de text i a la situació.
No fa ús de barbarismes.
|
1,50
Empra
un vocabulari variat però hi ha alguna interfèrència lèxica.
|
1
El
lèxic no és gaire variat i compta amb algunes interferències
lèxiques.
|
0
Demostra
un alt desconeixement de la llengua.
|
Gramàtica
|
2
L'estructura
de les oracions és la correcta i fa un ús idoni dels temps
verbals.
|
1,50
Compta
amb algun temps verbal incorrecte però en general no hi ha
problemes de concordància.
|
1
Les
oracions són simples i presenta alguns temps verbals incorrectes.
|
0
Hi
ha greus errors de concordància que dificulten la comprensió del
text.
|
Ortografia
|
L'ortografia
té un pes de 2 punts.
La
presència D'UNA FALTA MOLT GREU (y-i, ñ-ny) suposarà un 0
automàtic a l'apartat d'ortografia.
Cada
falta GREU (à-á, apòstrofs, confusió de “j” i “y”,
verbs acabats en -aba, -ava, havia/había) resta 0,50 p.
Les
faltes menors resten 0,20p
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.