dilluns, 30 d’abril del 2018

ESCOLTAR I PARLAR ENS AJUDA A ENTENDRER-NOS - II.MM


PROPOSTA D'APLICACIÓ DIDÀCTICA INTEL.LIGÈNCIES MÚLTIPLES I LA CLASSE DE RELIGIÓ

Por Mª Victoria Gual Gelabert

Ceip Gabriel Vallseca
Ceip Es pont


- Títol: ESCOLTAR I PARLAR ENS AJUDA A ENTENDRER-NOS

Aquesta proposta de unitat didàctica va adreçada als alumnes de 3r de primària de l'escola Gabriel Vallseca. Davant la necessitat que mostra el grup, el centre d'interès es focalitza en la importància d'escoltar i parlar als altres amb afecte i respecte. El grup consta de 15 alumnes, la majoria interessats i motivats en l'aprenentatge de l'assignatura; són molt diversos pel que fa a cultures i costums el que enriqueix a tots.

- Temporalització: aquesta proposta està pensada per dur-la a terme en cinc sessions de uns 55 minuts encara que això és aproximat. Hem de ser flexibles ja que podem necessitar més o meny temps.

- Objectius:
        Treballar la capacitat d'escoltar i parlar amb respecte i afecte als demés.
        Descobrir els diferents aspectes de l'oració cristiana, el Parenostre (així com també el silenci escoltant el nostre interior).
        Aprendre l'oració del Parenostre a partir del treball de les intel.ligències múltiples.

- Continguts:
        L'oració cristiana; el Parenostre.
        Els principals aspectes de l'oració cristiana: en què consisteix, per què i a on es pot resar.
        El silenci i l'oració.

Activitats: estan emmarcades dins de les intel.ligències múltiples. Algunes d'elles es treballen en la mateixa  activitat i d'altres expressament.

        Intel.ligència lingüístico-verbal:
Objectiu: familiaritzar-se amb l'oració del Parenostre a través d'un joc.

Act. 1 mitjançant la tècnica d'aprenentatge cooperatiu en grups de 4 es repartirà el parenostre desglosat i els alumnes l'hauran de construir.

Act. 2 lectura de l'oració i reflexió sobre el seu significat.

Act. 3 escriptura creativa de frases a partir d'algunes paraules claus com: pare, cel pa, regne, nom, mal, dia, voluntat, senyor, terra, no , vostre.

Intel.ligència lógico-matemàtica
Objectiu: saber orientar les fitxes del dominó amb l'ajuda de les peces escrites.
Act. 1 donar als alumnes una fitxa que és un dominó i en les peces hi ha el Parenostre desglosat. Els alumnes l'han de saber montar.
Es una tasca individual, encara que és obvi que es poden ajudar entre ells.

Intel.ligència naturalista i intrapersonal
Objectiu: observar la natura i reflexionar sobre ella (què ens aporta).
Act. 1 a partir d'imatges projectades sobre la natura, es tracta  d'observar i pensar en silenci.
Act. 2 rutina de pensament: veig, pens, em deman.
Act. 3 analitzam una frase de l'oració del Parenostre, “així en la terra com es fa en el cel”. Ho feim a través d'aprenentatge cooperatiu (grups 4). Després el portaveu de cada grup ho posa en comú i tots escoltam.

Intel.ligència visual- espaial
Objectiu:  esculpir i modelar el pa com el cos de Crist.
Act. 1 repartit un boçí a cada alumne de pasta, moldearan un pa i ho relacionarem amb el sagrament de l'eucaritia: pa = cos

Intel.ligència musical- cinestèsica-corporal- interpersonal
Objectiu: crear un rap amb l'oració del Parenostre i montar una mini coreografia (rollo gospel).
Act. 1 la classe es dividirà en dos grans grups i cada grup s'inventarà un rap relacionat amb l'oració del Parenostre.
Act. 2 després quan ja tenguem la lletra els alumnes pensaran una mini coreografia per poder recitar i ballar.

Algunes de les intel.ligències es treballaran de manera conjunta no aïlladament.

        Competències Clau:
- Competència lingüística
- Competència aprendre a aprendre
- competència social i cívica
- “Competència espiritual”
        Metodologia, material i recursos a utilitzar:
La metodologia es treballarà depenent de les activitats a realitzar individualment, en petits grups o gran grup. Es farà ús d'aprenentatge cooperatiu i de rutines de pensament.
El material a utilitzar: la Bíblia i material fungible.
        Avaluació:
Saber el Parenostre i gaudir de les activitats proposades.
L'avaluació es farà a través de l'observació de totes el procés (les activitats).
Autoevaluació del mestre per millorar els aspectes que no han funcionat (propostes de millora).

Mª Victoria Gual Gelabert
Ceip Gabriel Vallseca
Ceip Es pont


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.