LA RESSURRECCIÓ
Aquesta unitat treballam la Resurrecció de
Jesús com a pla de Déu i també com a compliment de la promesa de la salvació.
Les activitats estan pensades per treballar
les intel·ligències múltiples, en aquest cas, fem feina amb la intel·ligència
lingüística i intel·ligència visual-espacial.
Aquí hi ha les activitats realitzades i els
seus resultats:
1. La
primera activitat realitzada ha estat la lectura d’un relat bíblic (Jn 20, 1-9).
La lectura la vàrem fer, amb l’estructura de
treball cooperatiu de “lectura compartida”.
2. Una
vegada feta la lectura compartida, agafàrem les idees escrites en l’activitat
anterior i començàrem a preparar un guió per fer una petita exposició de la
idea central del relat llegit a l’activitat 1.
3. Després,
una vegada compartida tota la informació
amb els companys de grup, els alumnes varen procedir a fer la següent
activitat, representar amb un dibuix el que havien entès del relat bíblic, aquí
tenim alguna mostra dels resultats:
Alumne NESE
4. Quan hauran acabat els
dibuixos, els grup en triaran un que utilitzaran per fer l’exposició oral de
relat bíblic.
5. A continuació cada grup
exposarà les seves idees i conclusions
de la lectura del relat, explicacions i reflexions grupals.
6. Per acabar l’activitat,
els alumnes escoltant música relaxació, faran una reflexió del que han après
cada un i ho deixaran anotat al seu quadern i també darrera el dibuix de
l’activitat 3. Aquestes són algunes de les reflexions fetes per part dels
alumnes:
·
He après la història de la
Resurrecció.
·
Que Mª Magdalena apreciava
molt a Jesús.
·
He après que Mª. Magdalena i
els deixebles van creure a Jasús.
·
Jesús sempre estarà amb
nosaltres.
·
Què hem de demanar ajuda
quan la necessitem.
·
He après que Déu, tenia un
pla a nosaltres.
·
He après que Déu faria tot
el que fos per a nosaltres.
·
He après que Jesús és
veritat.
·
He après que Jesús vol la
felicitat per a la humanitat. Jesús ressuscitar dintre els mort.
·
Els deixebles de Jesús
confien en ell i no podem dubtar.
·
He après que Jesús és molt
important.
·
He après que hem de fer el
camí.
Conclusió:
La valoració d’aquesta unitat ha estat
positiva, ja que, d’una forma més entretinguda els alumnes han llegit un text
bíblic, han resumit les principals idees i representar-les en un dibuix.
A més l’alumne amb dificultat NESE, han
participat d’aquesta activitat sense adaptació específica, (he penjat el dibuix).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.