divendres, 27 d’abril del 2018

La Vinguda de l'Esperit Sant

“PENTECOSTA” per M. Antònia Cabot Riera

LA VINGUDA DE L'ESPERIT SANT  A EL GRECO

Els alumnes de 3r d'educació primària. hem treballat el tema de Pentecostés o Pentecosta.

LES INTEL·LIGÈNCIES MÚLTI`PLES QUE HEM TREBALLAT SÓN LES SEGÜENTS:

- Intel·ligència lingüística: l'alumne és capaç de comentar il·lustracions i llegir un text religiós comprenent el seu missatge. Escolta i expressa pensaments, idees, opinions... Sap interpretar i resoldre les activitats proposades tant individualment com amb grup.

- Intel·ligència espaial:  l'alumne és capaç de relacionar i associar els seus coneixements i aprenentatges amb il·lustracions.

- Intel·ligència interpersonal:  l'alumne és capaç de comunicar-se amb el seu grup de treball així com amb el grup classe respectant les normes de convivència. Mostra empatia, ofereix una resposta honesta i escolta activa.

- Intel·ligència intrapersonal: l'alumne està predisposat amb la seva actitud a afavorir un bon clima de treball. Mostra habilitats de concentració per estar atent a una idea concreta. Sap raonar des d'un concepte general fins a  simplificar-lo.

- Intel·ligència espiritual: parteix de la contemplació del quadre de la Vinguda de l'Esperit Santde. És a partir d'aquest que l'alumne pot trascendir i fer-se preguntes sobre per exemple qui és l'Esperit Sant, o com es mostra...


Primera activitat;
Recerca d'informació: definició, recerca de la lectura per internet, recerca a la bíblia, recerca de diferents imatges de Pentecosta..
- Per grups; el primer cerca definicions, el segon cerca la cita bíblica i el tercer cerca les imatges. Cada membre del grup llegeix i analitza la informació.
- Després els tres alumnes que han cercat la informació al diccionari s'agrupen i comparteixen els coneixements fent-hi un registre. Acaben la següent frase: Pentacosta significa: ... També s'anomena...
- A la vegada els tres alumnes que han fet la recerca bíblica, la tornen a llegir entre ells i responen a aquestes preguntes: Quins personatges apareixen? Què succeeix? Quina relació té la lectura amb la força de l'Esperit Sant? Què fan els primers deixebles?
- Al mateix temps; els alumnes que han observat les diferents imatges es demanen: Quins personatges creis que hi apareixen? Què succeeix? Quins colors hi trobau a cada imatge? On és la claror d'aquesta?

Segona activitat:
La Vinguda de l'Esperit Sant El Greco


VEIM PENSAM FRASE O PREGUNTA  


Utilitzam un full per taula que estarà dividit en aquestes tres columnes. Cada alumne tendrà uns 30 segons per escriure el que veu a la imatge. Després, es procedirà de igual manera en l'apartat pens i finalment amb la frase o pregunta. Realment s'utilitzaran a prop de 15 minuts en el primer full.
Acte seguit es comenta a cada taula totes les columnes. Mirant les semblances i les diferències. Un alumne escriurà només les conclusions del VEIM, un altre del PENSAM i el darrer FRASE O PREGUNTA. El temps estimat també serà prop de 15 minuts.
Finalment, s'agruparan els tres alummes de l'apartat VEIM, els altres tres de PENSAM i igualment de FRASE O PREGUNTA per treballar-ho simultàniament.
Per concloure l'activitat, es triara un portaveu de cada grup que exposarà el que han après. Temps: 15 minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.