FILS CONDUCTORS
Fe i ciència són
coneixements separats ?
Els investigadors
són creients ?
Es pot analitzar la
natura des de la fe o la ciència ?
OBJECTIUS DE
COMPRENSIÓ
1- Vull que a
partir d´una imatge relacionada amb la naturalesa es plantegen la
dualitat fe i ciència com a formes de coneixement.
2-Vull que cooperin
en grups de treball i valorin les opinions dels companys.
3- Vull que
observin com a diferents científics tenen una visió pròpia de la
fe aplicable a la ciència.
4-Vull
que elaborin el material a utilitzar .
A partir d´aquesta imatge …....en la NATURALESA...
DICOTOMIA
Fe o ciència , la NATURALESA ?
1-Què et
sugereixen aquestes dues imatges ?
*Rutina de
pensament : 3, 2 , 1 pont .Amb pos-it els/les alumnes
aporten tres idees , dues preguntes i un dibuix representatiu.
Es junten en petis
grups i es fa una posada en comú. Finalment s´elegeix una idea ,
una pregunta i un dibuix el mes representatiu de tots els membres.
2- Diferents
científics aporten testimonis de fe en la seva feina
.
Link :
- Alexis Carrel (1873-1944)
- Arthur Compton (1892-1962)
- Arnon Penzias (1933- )
- Ernst Boris Chain (1906-1979)
- Arthur L. Schawlow (1921-1999)
- Max Born (1882-1970)
- Derek Barton (1918-1998)
- Christian B.Anfinsen (1916-1995)
- Albert Einstein (1879-1955)
- William D.Philips (1948 - )
- Georges Lamaïtre .
- George Smoot.
- John Mather.......
En petits grups
treballen un científic i la seva visió naturalista .
3-Portafoli
/Avaluació
Elaboren
individualment en un document les tasques realitzades pròpies i
cooperatives com a Producte Final.
VALORACIÓ
Els alumnes valoren
positivament treballar un aspecte, el naturalista, des de la rutina
de pensament individual i de grup , la recerca ciència /fe i
manipular el portafoli com a producte final .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.