divendres, 28 de juny del 2019

Mr Wonderful Bíblic. Proverbis bíblics amb Canvas


1. Títol de la unitat didàctica:
Déu surt a l’encontra de la humanitat: La Bíblia

2. Destinataris de la proposta:

Alumnes d’un grup-classe de 30 persones del 3r curs d’ESO d’una escola concertada on la religió catòlica és una assignatura obligatòria.
El grup-classe té 3 alumnes de necessitats educatives especials i adaptacions curriculars significatives que no afecten a l’assignatura de Religió Catòlica.

3. Objectius:
Ø  Entendre el concepte de Revelació, de com Déu parla a la humanitat mitjançant l’actualització permanent del missatge bíblic.
4. Competències clau:
Competència d’aprendre a aprendre:
Ø  L’alumna ha de ser capaç d’analitzar de copiar, estructurar el contingut i actualitzar el missatge d’un proverbi bíblic.
Competència lingüística:
Ø  L’alumne desenvolupa aquesta competència mitjançant el treball de lectura, síntesi i redacció de les respostes proposades per la professora sobre tres proverbis bíblics.
Competència social i ciutadana:
Ø  L’alumne desenvolupa aquesta competència demanant i contestant amb els companys; establint diàleg, treballant en grup.
Competència digital:
Ø  L’alumne desenvoluparà en petit grup habilitats per a crear els seus propis ‘portaretrats’ amb l’aplicació CANVAS.


5. Continguts:
·         Explicació per part del professor de continguts genèrics sobre el concepte de Bíblia, el seu significat etimològic, el paper de la Bíblia en la Revelació divina, els hagiògrafs, els estils literaris de la Bíblia, etc.
·         Proverbis del llibre dels Proverbis de l’antic Testament escollits pels propis alumnes.
6. Activitats planificades:
El Mr Wonderful bíblic
         La present activitat es planteja com un cas pràctic d’aplicació de coneixement del contingut de la Bíblia.
Sessió 1: (1 hora)
Distribuim el grup gran de classe en grups petits d’unes tres o quatre persones màxim.
La professora comença l’activitat fent una breu pluja d’idees demanant als alumnes que li diguin frases, pensaments i reflexions de les que apareixen a les seves motxilles, agendes, estoijos, carpetes, etc de la marca Mr Wonderful i que s’han posat de moda i popularitzat tant en els darrers anys.
Després de la pluja d’idees es fa la distribució per grups petits procurant que els alumnes ACI abans esmentats no estiguin junts sino distribuits en els diferents grups.
Es demana a cada grup que esculli del llibre dels proverbis tres proverbis bíblics. L’activitat, si la temporalització ho permet, es pot ampliar i els alumnes poden escollir una sentència dels savis.
Una vegada Els grups han escollit tres proverbis. S’han de centrar solsament en un d’ells, el que més els hi agradi i després han de fer el següent:
1. Analitzar el proverbi. Què vol dir? De què parla? Quin missatge
    Transmet?.
2. Pensar cóm es podria actualitzar aquest missatge. Com es podria
    traslladar al llenguatge actual?

D’aquestes dues parts de l’activitat, els alumnes en fan un comentari per escrit que s’avalua com a nota de grup.

Sessió 2: (1 hora)

Mitjançant l’aplicació CANVAS, ela alumnes creen amb els ordinadors disponibles al centre un eslogan actualitzat d’una versió del projecte que han treballat. El póster en qüestió ha d’incloure lletres i imatges.
Sessió 3: (1 hora)

Els alumnes fan una presenatció a classe projectant les seves creacions i el professor en posa nota. ES pot plantejar tipus concurs en el que cada grup pugui puntuar als altres grups i que així s’inclogui l’autoavaluació.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.