1.
Títol de la unitat didàctica:
Déu surt a
l’encontra de la humanitat: La Bíblia
2.
Destinataris de la proposta:
Alumnes d’un grup-classe de 30 persones del 3r
curs d’ESO d’una escola concertada on la religió catòlica és una assignatura
obligatòria.
El grup-classe té 3 alumnes de necessitats
educatives especials i adaptacions curriculars significatives que no afecten a
l’assignatura de Religió Catòlica.
3.
Objectius:
Ø Entendre
el concepte de Revelació, de com Déu parla a la humanitat mitjançant
l’actualització permanent del missatge bíblic.
4.
Competències clau:
Competència
d’aprendre a aprendre:
Ø L’alumna
ha de ser capaç d’analitzar de copiar, estructurar el contingut i actualitzar
el missatge d’un proverbi bíblic.
Competència
lingüística:
Ø L’alumne
desenvolupa aquesta competència mitjançant el treball de lectura, síntesi i
redacció de les respostes proposades per la professora sobre tres proverbis
bíblics.
Competència social i
ciutadana:
Ø L’alumne
desenvolupa aquesta competència demanant i contestant amb els companys;
establint diàleg, treballant en grup.
Competència digital:
Ø L’alumne
desenvoluparà en petit grup habilitats per a crear els seus propis
‘portaretrats’ amb l’aplicació CANVAS.
5.
Continguts:
·
Explicació per part del professor de
continguts genèrics sobre el concepte de Bíblia, el seu significat etimològic,
el paper de la Bíblia en la Revelació divina, els hagiògrafs, els estils
literaris de la Bíblia, etc.
·
Proverbis del llibre dels Proverbis de
l’antic Testament escollits pels propis alumnes.
6.
Activitats planificades:
El Mr Wonderful
bíblic
La present activitat
es planteja com un cas pràctic d’aplicació de coneixement del contingut de la
Bíblia.
Sessió
1: (1 hora)
Distribuim el grup
gran de classe en grups petits d’unes tres o quatre persones màxim.
La professora comença
l’activitat fent una breu pluja d’idees demanant als alumnes que li diguin
frases, pensaments i reflexions de les que apareixen a les seves motxilles,
agendes, estoijos, carpetes, etc de la marca Mr Wonderful i que s’han posat de moda i popularitzat tant en els
darrers anys.
Després de la pluja
d’idees es fa la distribució per grups petits procurant que els alumnes ACI
abans esmentats no estiguin junts sino distribuits en els diferents grups.
Es demana a cada grup
que esculli del llibre dels proverbis tres proverbis bíblics. L’activitat, si
la temporalització ho permet, es pot ampliar i els alumnes poden escollir una
sentència dels savis.
Una vegada Els grups
han escollit tres proverbis. S’han de centrar solsament en un d’ells, el que
més els hi agradi i després han de fer el següent:
1.
Analitzar el proverbi. Què vol dir? De què parla? Quin missatge
Transmet?.
2.
Pensar cóm es podria actualitzar aquest missatge. Com es podria
traslladar
al llenguatge actual?
D’aquestes
dues parts de l’activitat, els alumnes en fan un comentari per escrit que
s’avalua com a nota de grup.
Sessió 2: (1 hora)
Mitjançant
l’aplicació CANVAS, ela alumnes creen amb els ordinadors disponibles al centre
un eslogan actualitzat d’una versió del projecte que han treballat. El póster
en qüestió ha d’incloure lletres i imatges.
Sessió 3: (1 hora)
Els
alumnes fan una presenatció a classe projectant les seves creacions i el
professor en posa nota. ES pot plantejar tipus concurs en el que cada grup
pugui puntuar als altres grups i que així s’inclogui l’autoavaluació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.