APLICACIÓ DIDÀCTICA
Títol de la proposta didàctica: la importància de perdonar.
Escola: C.E.I.P
Rei Jaume III de Llucmajor.
Nivell: quart
Etapa: primària
Cicle: segon
Característiques grup classe: és un grup heterogeni on predominen diferents nivells
educatius apart de les necessitats educatives especials que hi ha dins aquesta
aula. Tot i que és un grup que començaren la primària junts no és un grup
suficient cohesionat i hi ha
manca d´hàbits i rutines.
Temporalització: 10 sessions
Objectius:
1.
Saber què és
el perdó.
2.
Identificar
algunes vegades en les que Jesús va perdonar.
3.
Relacionar
el perdó amb la mort de Jesús.
4.
Entendre
situacions de la vida quotidiana en les que hem hagut de demanar perdó.
5.
Identificar
quin és el moment més adequat per poder demanar perdó.
6.
Conèixer les
paràboles de Jesús relacionades amb el perdó.
7.
Gaudir de
les activitats.
Competències claus
Les
competències que se treballen en aquesta aplicació són: la competència
linqüística ja que dialogam sobre situacions de la vida quotidiana on hem
hagut de demanar perdó i també recordam situacions i dialogam sobre les vegades
que ha hagut de demanar perdó Jesús. La social i ciutadana ja que
treballam la resolució de conflictes en el dia a dia i la capacitat de diàleg i
demanar perdó.Cultural i artística, ja que representam situacions on
Jesús ha perdonat i situacions on nosaltres hem hagut de demanar perdó.
Aprendre a aprendre, ja que treballam amb equip, aprenentatge cooperatiu, analitzam
casos, identificam situacions..Autonomia i iniciativa personal:
analitzam què pensam, què sentim, davant situacions diferents i competència
digital: utilitzam l´ordinador per crear un treball en equip sobre el perdó.
Continguts
• El perdó,
l’ajuda i les noves oportunitats.
• Les noves oportunitats.
• Paràbola del pare bo.
• Comprensió de paràboles i de la seva simbologia.
• Actes d’amor i solidaritat.
|
• Actituds de
penediment, perdó i reconciliació.
• Valoració de l’ajuda rebuda d’una altra persona.
• Participació responsable en activitats grupals.
|
• Valoració
del perdó i del fet de ser perdonats.
• Interès per millorar.
• Interès per ajudar els més necessitats.
• Compromís de construir un món millor.
• Actitud de perdó i oblit de les ofenses.
• Interès per avaluar el seu aprenentatge.
|
Activitats planificades
1.
Contar la
paràbola del pare bo i dialogam sobre el què han entès i les seves opinions
personals.
2.
Realitzam un
còmic en equips sobre la paràbola del Pare bo.
3.
Feim una
petita representació teatral per equips on se donin situacions on s han de
demanar perdó i l´altre ha de sabre perdonar. I la grabam.
4.
Relacionam
el valor del perdó amb l´emoció de la calma.
5.
Relacionam
el perdó amb la mort de Jesús. I Realitzam un quadre sobre la mort de Jesús.
Saber identificar-lo, explicar-lo i relacionar-lo amb el perdó.
6.
Realitzam
l´obra artística de la Jesús a la Creu.
7.
Presentació
en diapositives sobre el perdó ( per grups)
Gingana amb codis QR
Metodologia
La metodologia emprada és l´aprenentatge cooperatiu,
motivadora, participativa, en equip, individual i petit grup ( depèn de les activitats que
realitzem), basada en l´escolta activa, ensenyança-aprenentatge, aprendre a
aprendre, cercles restauratius...
Material i recursos
a utilitzar
Personals: alumnes i professora
Materials: ordinador, fols grans , pinzells, tèmperes, pintures,
pissarra digital, música, llapissos, gomes, regles, aula....
Estàndars
d´aprenentatge
1-
Localitza i
descriu situacions de pecat.
2- Recorda i accepta situacions personals o socials que
necessiten del perdó.
3- Dialoga sobre les situacions de la vida quotidiana i ho
relaciona amb la mort de Jesús.
Avaluació
Criteris d´avaluació
-Conèixer
les característiques del perdó de Déu
-Participar
activament en les activitats
-Identificar
situacions de la vida quotidiana on s´hagi de produir el perdó.
-Conèixer
les paràboles relacionades amb el perdó
-Saber
relacionar el perdó amb la mort de Jesús
-Saber
què és el perdó i què és el pecat
-Respectar
les produccions dels companys
-Saber
treballar en equip
-
Saber utilitzar les presentacions google
i conèixer la gravació i creació de vídeo encara que ells no ho puguin
fer personalment per manca de recursos tecnològics.Però el resultat de les
feines se penjaran en el classroom.
Instruments d´avaluació
-Observació
directa
-Participació
de l´alumne en les activitats
-Produccions
realitzades
-Còmic
-Representació
teatral
-Intervenció
a classe
-
Presentació de power point
- gincana codis QR
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.