dissabte, 1 de juny del 2019

La importància del perdó


APLICACIÓ DIDÀCTICA

Títol de la proposta didàctica: la importància de perdonar.
Escola: C.E.I.P Rei Jaume III de Llucmajor.
Nivell: quart
Etapa: primària
Cicle: segon
Característiques grup classe: és un grup heterogeni on predominen diferents nivells educatius apart de les necessitats educatives especials que hi ha dins aquesta aula. Tot i que és un grup que començaren la primària junts no és un grup suficient cohesionat i hi ha manca d´hàbits i rutines.
Temporalització: 10 sessions
Objectius:
1.    Saber què és el perdó.
2.   Identificar algunes vegades en les que Jesús va perdonar.
3.   Relacionar el perdó amb la mort de Jesús.
4.   Entendre situacions de la vida quotidiana en les que hem hagut de demanar perdó.
5.   Identificar quin és el moment més adequat per poder demanar perdó.
6.   Conèixer les paràboles de Jesús relacionades amb el perdó.
7.   Gaudir de les activitats.


Competències claus
Les competències que se treballen en aquesta aplicació són: la competència linqüística ja que dialogam sobre situacions de la vida quotidiana on hem hagut de demanar perdó i també recordam situacions i dialogam sobre les vegades que ha hagut de demanar perdó Jesús. La social i ciutadana ja que treballam la resolució de conflictes en el dia a dia i la capacitat de diàleg i demanar perdó.Cultural i artística, ja que representam situacions on Jesús ha perdonat i situacions on nosaltres hem hagut de demanar perdó. Aprendre a aprendre, ja que treballam amb equip, aprenentatge cooperatiu, analitzam casos, identificam situacions..Autonomia i iniciativa personal: analitzam què pensam, què sentim, davant situacions diferents i competència digital: utilitzam l´ordinador per crear un treball en equip sobre el perdó.
Continguts

• El perdó, l’ajuda i les noves oportunitats.
• Les noves oportunitats.
• Paràbola del pare bo.
• Comprensió de paràboles i de la seva simbologia.
• Actes d’amor i solidaritat.

• Actituds de penediment, perdó i reconciliació.
• Valoració de l’ajuda rebuda d’una altra persona.
• Participació responsable en activitats grupals.

• Valoració del perdó i del fet de ser perdonats.
• Interès per millorar.
• Interès per ajudar els més necessitats.
• Compromís de construir un món millor.
• Actitud de perdó i oblit de les ofenses.
• Interès per avaluar el seu aprenentatge.


Activitats planificades
1.    Contar la paràbola del pare bo i dialogam sobre el què han entès i les seves opinions personals.
2.   Realitzam un còmic en equips sobre la paràbola del Pare bo.
3.   Feim una petita representació teatral per equips on se donin situacions on s han de demanar perdó i l´altre ha de sabre perdonar. I la grabam.
4.   Relacionam el valor del perdó amb l´emoció de la calma.
5.   Relacionam el perdó amb la mort de Jesús. I Realitzam un quadre sobre la mort de Jesús. Saber identificar-lo, explicar-lo i relacionar-lo amb el perdó.
6.   Realitzam l´obra artística de la Jesús a la Creu.
7.   Presentació en diapositives sobre el perdó ( per grups)
Gingana amb codis QR
Metodologia
La metodologia emprada és l´aprenentatge cooperatiu, motivadora, participativa, en equip, individual i petit grup         ( depèn de les activitats que realitzem), basada en l´escolta activa, ensenyança-aprenentatge, aprendre a aprendre, cercles restauratius...
Material i recursos a utilitzar
Personals: alumnes i professora
Materials: ordinador, fols grans , pinzells, tèmperes, pintures, pissarra digital, música, llapissos, gomes, regles, aula....
Estàndars d´aprenentatge
1-   Localitza i descriu situacions de pecat.
2-  Recorda i accepta situacions personals o socials que necessiten del perdó.
3-  Dialoga sobre les situacions de la vida quotidiana i ho relaciona amb la mort de Jesús.
Avaluació
Criteris d´avaluació
-Conèixer les característiques del perdó de Déu
-Participar activament en les activitats
-Identificar situacions de la vida quotidiana on s´hagi de produir el perdó.
-Conèixer les paràboles relacionades amb el perdó
-Saber relacionar el perdó amb la mort de Jesús
-Saber què és el perdó i què és el pecat
-Respectar les produccions dels companys
-Saber treballar en equip
- Saber utilitzar les presentacions google  i conèixer la gravació i creació de vídeo encara que ells no ho puguin fer personalment per manca de recursos tecnològics.Però el resultat de les feines se penjaran en el classroom.

Instruments d´avaluació
-Observació directa
-Participació de l´alumne en les activitats
-Produccions realitzades
-Còmic
-Representació teatral
-Intervenció a classe
- Presentació de power point
- gincana codis QR














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.