PROPOSTA
D’APLICACIÓ DIDÀCTICA
TEMA: PARENOSTRE.
Temporalització: 9 sessions adreçada a alumnes
de 4t primària amb un nivell socio-cultural mitjà.
OBJECTIU: Aprendre el Parenostre a travès de
totes les inteligències.
- Inteligència verbal-lingüística.
-
Objectiu: conèixer i entendre el
Parenostre.
-
Activitat:
a)Trencaclosque.
Amb frases en grups han de montar-lo.
b)Lectura
comprensiva.
c)Seleccionar
paraules clau i crear unes oracions o pregàries.
- Inteligència lógico-matemàtica.
-
Objectiu: dissenyar un joc per
aprendre el Parenostre.
-
Activitat:
a)
Dominó: emparejats ( creació i
joc).
b)
Memori.
- Inteligència Naturalista.
-
Objectiu: Analitzar la natura.
-
Activitat: veig, pens i em deman.
a)
Analitza una imatge, a partir de
la frase que veus, penses i te demanes.
b)
Planteja l’observació i que et
trasmet.
- Inteligència Visual-Espacial.
-
Objectiu: Esculpir el pa, en
representació del Cos de Crist.
-
Activitat: Modelar un pa sense llevadura.
- Inteligència Musical.
-
Objectiu: creació d’un rap.
-
Activitat:
a)
Triar ritmes i sons.
b)
Reproducir el rap (cantado i amb
diversos sons amb dits i boca).
- Inteligència Cinètica.
-
Objectiu: crear una coreografia
pel rap.
-
Activitat:
a)
A partir d’una pluja de idees.
b)
Montar i coordinar els diferents
passos del rap.
- Inteligència Intrapersonal.
- Objectiu: Reconèixer les dimensions
afectives del Parenostre.
- Activitat:
a) Pren cociència
del significat de l’oració, vinvulada a la inteliència verbal-lingüística.
b)Tancar els ulls i
fer la seva oració d’una manera més íntima.
- Inteligència Interpersonal.
-
Objectiu: Amb les activitats
proposades en les diferents inteligències aprendre habilitats socials, empatia,
aixó queel altre pot sentir. Aceptació una opinió diferent.
-
Activitat: Les nombredes
anteriorment.
- Inteligència: Escoltar en silenci.
-
Activitat: “El pa de cada dia,
donau-lo Senyor el dia d’avui” comprendre la generositat de Jesús.
“Perdona nostres
culpes, així ...” comprendre que el perdó té fa millor persona i que que te
sentes millor.
Metodologia:
Que sigui més
participativa per part de l’alumne i no tant magistral per part del mestre.
Utilitzan diferent materials, dins la nostra falta de recursos i llocs adequats
per tal fin.
Evaluació: es
tindrà en consideració, sobre tot el grau de participació i goig de l’alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.