dilluns, 3 de juny del 2019

Intel.ligències Múltiples: PARENOSTRE

                              PROPOSTA D’APLICACIÓ DIDÀCTICA
                               

TEMA:                     PARENOSTRE.

Temporalització: 9 sessions adreçada a alumnes de 4t primària amb un nivell socio-cultural mitjà.
OBJECTIU: Aprendre el Parenostre a travès de totes les inteligències.

  • Inteligència verbal-lingüística.
-          Objectiu: conèixer i entendre el Parenostre.
-          Activitat:
a)Trencaclosque. Amb frases en grups han de montar-lo.
b)Lectura comprensiva.
c)Seleccionar paraules clau i crear unes oracions o pregàries.

  • Inteligència lógico-matemàtica.
-          Objectiu: dissenyar un joc per aprendre el Parenostre.
-          Activitat:
a)      Dominó: emparejats ( creació i joc).
b)      Memori.

  • Inteligència Naturalista.
-          Objectiu: Analitzar la natura.
-          Activitat: veig, pens i em deman.
a)      Analitza una imatge, a partir de la frase que veus, penses i te demanes.
b)      Planteja l’observació i que et trasmet.

  • Inteligència Visual-Espacial.
-          Objectiu: Esculpir el pa, en representació del Cos de Crist.
-          Activitat: Modelar un pa sense llevadura.

  


  • Inteligència Musical.
-          Objectiu: creació d’un rap.
-          Activitat:
a)      Triar ritmes i sons.
b)      Reproducir el rap (cantado i amb diversos sons amb dits i boca).

  • Inteligència Cinètica.
-          Objectiu: crear una coreografia pel rap.
-          Activitat:
a)      A partir d’una pluja de idees.
b)      Montar i coordinar els diferents passos del rap.



  • Inteligència Intrapersonal.
-   Objectiu: Reconèixer les dimensions afectives del Parenostre.
-   Activitat:
a) Pren cociència del significat de l’oració, vinvulada a la inteliència verbal-lingüística. 
b)Tancar els ulls i fer la seva oració d’una manera més íntima.

  • Inteligència Interpersonal.
-          Objectiu: Amb les activitats proposades en les diferents inteligències aprendre habilitats socials, empatia, aixó queel altre pot sentir. Aceptació una opinió diferent.
-          Activitat: Les nombredes anteriorment.

  • Inteligència: Escoltar en silenci.
-          Activitat: “El pa de cada dia, donau-lo Senyor el dia d’avui” comprendre la generositat de Jesús.
“Perdona nostres culpes, així ...” comprendre que el perdó té fa millor persona i que que te sentes millor.


Metodologia:
Que sigui més participativa per part de l’alumne i no tant magistral per part del mestre. Utilitzan diferent materials, dins la nostra falta de recursos i llocs adequats per tal fin.

Evaluació: es tindrà en consideració, sobre tot el grau de participació i goig de l’alumne.










                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.