dilluns, 3 de juny del 2019

Convivència










IDENTIFICACIÓ

NOM:  REFLEXIÓ sobre la convivència a l’escola
PERÍODE: maig
ÀREA: Religió
DOCENT:  Mª Antonia Rosselló
Nº SESSIONS: 3 sessions
CURS:  6è

CONCRECIÓ CURRICULAR

COMPETÈNCIES BÀSIQUES ASSOCIADES
Competència en comunicació lingüística.
Competència social y cívica.
Competència cultural y artística.
Competència para aprendre a aprendre.
Autonomia e iniciativa personal y competència emocional.


OBJECTIUS DIDÀCTICS
CONTINGUTS
 Comprendre el sentit sagrat i cultural del respecte
Identificar el significat de les expressions i textos on la convivència té un significat especial dins el missatge cristià.
Descobrir la resposta de la fe i el seu paper fonamental a  la vida
Conèixer valorar i respectar el patrimoni religiós artístic i interpretar el llenguatge simbòlic
Treballar el concepte de “Convivència escolar respectuosa”

Presentació de la unitat i pla d'experiència.

Interpretar i construir.


APLICACIÓ DE LA UNITAT

ACTIVITATS D'APRENENTATGE
Procurar que els alumnes s'adonin que en aquest apartat apareix una tipografia deferent
Destacar que el fet de fer-la servir en una publicació, és una forma d'integració i de valorar la
importància de sumar capacitats per aconseguir més objectius.
·         Reflexiono: al voltant dels vídeos de presentació
·         Valoro: sobre el veritable significat de la “convivència”
·         Decideixo: el meu compromís personal de viure aquest concepte
     Treball amb grup per tal de completar el treball:
  • Prendre notes sobre els vídeos
  • Cercar entre tots un concepte clar
  • Quins són els missatges que podem transmetre
  • Quines imatges representen aquest concepte
  • Idea clara i senzilla
  • Idees concretes i clares
  • No sobreentendre que els usuaris ho entenen.
  • En grups faran uns cartells per penjar a l’escola (espai de convivència)

ADAPTACIONS CURRICULARS
RECURSOS NECESSARIS

El treball en grups “heterogenis” ajudarà a que cadascú pugui aportar el que pot i també treballar el concepte del que parlem dins el seu mateix grup.





•  Recursos fotocopiables de la proposta didàctica, amb activitats de reforç, d’ampliació i d’avaluació.
•  Vídeos /Lectures
•  Fotografies



AVALUACIÓ

CRITERIS
STANDARS
INSTRUMENTS
  Sintetitzar la salvació de l'esser humà en el naixement de Jesucrist.

  Compara les dificultats que va tenir Jesús en la seva vida per obeir el Pare amb situacions que viuen els éssers humans.

Prova d’avaluació de la unitat    al llibre digital.
Altres recursos: rúbrica, diana, etc., (a l’annex d’avaluació
Treballar amb cartells, per expressar allò que han entès i volen transmetre.

   Comentar la trobada de Jesús amb Simeó en que es manifesta la humanitat de Jesucrist.
    Explica l’ensenyament del relat bíblic sobre la humanitat de Jesucrist

Situar i valorar la presencia de la Mare de Deu en els moments culminants de la vida de Crist, reconeixent que ocupa un lloc important i especial a la salvació.
    Descriu la presencia de la Mare de Deu en els moments culminants de la vida de Crist

  Interpretar el significat transcendent de la convivència i respecte en el missatge cristià
   Expressa oralment el contingut d’un vídeo.

































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.