IDENTIFICACIÓ
|
||
NOM:
REFLEXIÓ sobre la convivència a l’escola
|
PERÍODE: maig
|
ÀREA: Religió
|
DOCENT: Mª Antonia Rosselló
|
Nº SESSIONS: 3 sessions
|
CURS:
6è
|
CONCRECIÓ
CURRICULAR
|
|
COMPETÈNCIES BÀSIQUES ASSOCIADES
|
|
Competència en
comunicació lingüística.
Competència
social y cívica.
Competència
cultural y artística.
Competència
para aprendre a aprendre.
Autonomia e
iniciativa personal y competència emocional.
|
|
OBJECTIUS DIDÀCTICS
|
CONTINGUTS
|
Comprendre el sentit sagrat i cultural del
respecte
Identificar el
significat de les expressions i textos on la convivència té un significat
especial dins el missatge cristià.
Descobrir la
resposta de la fe i el seu paper fonamental a la vida
Conèixer valorar i
respectar el patrimoni religiós artístic i interpretar el llenguatge simbòlic
|
Treballar el
concepte de “Convivència escolar respectuosa”
Presentació de
la unitat i pla d'experiència.
Interpretar i
construir.
|
APLICACIÓ
DE LA UNITAT
|
|
ACTIVITATS D'APRENENTATGE
|
|
Procurar que els alumnes s'adonin que en aquest apartat apareix una
tipografia deferent
Destacar que el fet de fer-la servir en una publicació, és una forma
d'integració i de valorar la
importància de sumar capacitats per aconseguir més objectius.
·
Reflexiono: al voltant dels vídeos de
presentació
·
Valoro: sobre el veritable significat
de la “convivència”
·
Decideixo: el meu compromís personal
de viure aquest concepte
Treball amb grup per tal de completar el treball:
|
|
ADAPTACIONS CURRICULARS
|
RECURSOS NECESSARIS
|
El treball en grups “heterogenis” ajudarà a que cadascú pugui aportar el
que pot i també treballar el concepte del que parlem dins el seu mateix grup.
|
•
Recursos fotocopiables de la proposta didàctica, amb activitats de
reforç, d’ampliació i d’avaluació.
•
Vídeos /Lectures
•
Fotografies
|
AVALUACIÓ
|
||
CRITERIS
|
STANDARS
|
INSTRUMENTS
|
Sintetitzar la salvació de l'esser humà en
el naixement de Jesucrist.
|
Compara les dificultats que va tenir Jesús
en la seva vida per obeir el Pare amb situacions que viuen els éssers humans.
|
Prova d’avaluació de la unitat al llibre digital.
Altres recursos:
rúbrica, diana, etc., (a l’annex d’avaluació
Treballar amb cartells, per expressar allò que han entès i volen transmetre.
|
Comentar la trobada de Jesús amb Simeó en
que es manifesta la humanitat de Jesucrist.
|
Explica l’ensenyament del relat bíblic
sobre la humanitat de Jesucrist
|
|
Situar i valorar la presencia de la Mare de Deu en els moments culminants
de la vida de Crist, reconeixent que ocupa un lloc important i especial a la
salvació.
|
Descriu la presencia de la Mare de Deu en
els moments culminants de la vida de Crist
|
|
Interpretar el significat
transcendent de la convivència i respecte en el missatge cristià
|
Expressa oralment el contingut d’un vídeo.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.