dijous, 13 de juny del 2019

Proposta d'aplicació pedagògica - Curs digitalització de recursos religiosos

Contextualització: Aquesta activitat va dirigida als alumnes de 5è EP.

BLOC 2. LA REVELACIÓ: DÉU INTERVÉ EN LA HISTÒRIA


Contingut
  • Déu fa aliança amb el seu poble..
  • Desitja un poble Sant: els du manaments.

Criteris d’avaluació
  • Interpretar el significat de l’Aliança de Déu amb el poble.
  • Comprendre i respectar les característiques del poble que Déu vol contingudes en el decàleg.

Estàndards d’aprenentatge avaluables
  • Classifica i és conscient del contingut del decàleg.
  • Descriu amb les seves paraules experiències de la seva vida relacionades amb els manaments.

RELACIÓ ENTRE ESTÀNDARDS D'APRENENTATGE AVALUABLES DE LES DIFERENTS MATÈRIES I CADASCUNA DE LES SEVES COMPETÈNCIES

Conèixer, apreciar i respectar el patrimoni cultural-religiós com a expressió de la fe catòlica. (Competència cultural i històrica, sentit d'iniciativa i emprenedor. Competència per a la  comunicació lingüística)

Comprendre la relació intrínseca entre els valors bàsics de l'ésser humà i l'acció creadora de Déu Pare. (Competència humanizadora, Competència social i cívica, aprendre a aprendre)

Identificar el significat d'alguns textos bàsics del missatge cristià, que facilitin la comprensió de l'acció de l'Esperit Sant a l'Església i en el món. (Competència lingüística, humanizadora, aprendre a aprendre)

Valorar la relació entre la fe i el comportament cristià, coneixent les arrels i el sentit de l'acció i del compromís cristià. (Competència humanitzadora, ètic-social, sentit transcendent,sentit d'iniciativa i emprenedor.)


Bloc d'elements relacionats amb aspectes curriculars:

1- Comprensió lectora
2- Expressió oral i escrita
3- Comunicació audiovisual
4- Tecnologies de la comunicació




Temporització
2 sessions 55 minuts

Material
Tablet amb lectors de codi BIDI, Encriptacions dels manaments en format BIDI. Fitxa que han d’omplir.
Agrupacions
6 grups de 4 alumnes.

Procediments
Investigar els codis, ordenar i estructurar la informació obtinguda als codis, aplicar i relacionar les experiències personals amb el contingut.

1ª sessió.
0. El professor ha de situar prèviament les distintes imatges BIDI que contindran codificat un manament (Pots situarles al pati o a una planta sencera de l’edifici). Quan els alumnes codifiquin la imatge trobaran el manament amb l’ordre capgirat i hauran d’ordenar-lo per poder nombrarlo correctament. A més, quan aconsegueixin reunir els 10 manaments hauran de buscar l’ordre correcte per entregar la fitxa resolta.

1. Passarem un qüestionari inicial als grups d’alumnes, per poder analitzar els coneixements previs que es tenen sobre el contingut que treballarem. Quan ens entreguen el qüestionari entregam a cada grup la fitxa que hauran d’omplir i els hi donam la tablet per poder descodificar les imatges BIDI.

2. En aquest punt, els alumnes es trobaran cercant les imatges bidi, traduint els codis, etc, per tant, mentre duen a terme l’activitat podem comprovar com van les recerques i els distints grups en la resolució de la fitxa.

3. Una vegada els alumnes han trobat els manaments i els tenen apuntats donarem per acabada la primera sessió.

2ª sessió

4. Durant la segona sessió els alumnes es trobaran a l’aula ordinària, reunirem els grups i donarem temps per poder acabar d’omplir les fitxes en cas de que algú no l’hagi completada. Recordem, que han d’aconseguir escriure correctament els manaments, situarlos en ordre i posar un exemple d’una situació personal o general en que se compleix o no aquest manament.

5. Els distints grups, posaran en comú la informació que han aconseguit i compararem els exemples que van sorgint de cada manament.

6. Finlament, passarem el mateix qüestionari inicial per comprovar l’evolució dels nostres alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.