PROPOSTA
D'APLICACIÓ DIDÀCTICA:
“CURS
DE DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA”
- Títol: El temps litúrgic fet notícia.
- Tema: El temps en el calendari litúrgic, principals trets.
- Grup: La proposta didàctica va adreçada al darrer curs d'educació primària del col.legi públic d'Es Pont, concretament al grup de sisè. Aquest grup està format per sis alumnes en total, tres nines i tres nins. Són infants que vénen a classe amb ganes d'aprendre i fer tasques. Normalment la classe sempre la fem a l'aula d'informàtica per la qual cosa permet poder dur a terme la següent proposta didàctica ja que es necessari fer ús de les noves tecnologies.
- Temporalització: L'horari de la classe és el dimecres després del pati i la seva durada són uns 50 minuts. Els alumnes vénen amb il.lusió i ganes ja que només disposam d'una sessió setmanal. Normalment les classes solen ser bastant dinàmiques i els infants s'engresquen amb molta facilitat.La proposta està prevista per tenir una durada de quatre sessions de 50 minuts.
- Objectius:
- Conèixer i entendre el calendari litúrgic.
- Relacionar el calendari litúrgic amb el temps litúrgic que vivim en cada moment.
- Competències Clau:- Competència lingüística- Competència aprendre a aprendre- Competència social i cívica- Competència digital- “Competència espiritual”
- Continguts:- El calendari litúrgic: l'Advent i l'arribada del Nadal, el temps ordinari, la quaresma, la Setmana Santa i la Pasqua.- Capacitat de relacionar-se amb els altres.
- Criteris d'avaluació:- Identificar els trets més importants del calendari litúrgic.
- Estàndards d'aprenentatge:- Assenyala i explica els principals moments del calendari litúrgic.
- Activitats planificades:Es tracta de treballar el temps litúrgic. A través de l'aplicació del canva els alumnes realitzaran un póster d'un calendari litúrgic i el decoraranem en el moment determinat quan es dugui a terme l'activitat. Cada alumne crearà un calendari individual i el personalitzarà al seu gust.Aquesta activitat es durà a terme en quatre sessions, les tres primeres seran per dissenyar i crear-lo i la darrera sessió serà una exposició i explicació dels pósters.
- Metodologia, material i recursos a utilitzar:Es basa en el constructivisme fruit de l'aprenentatge on l'infant és el principal protagonista. Es treballa a través d'un enfocament globalitzador i signaficatiu mitjançant l'experimentació i la pràctica. És una metodologia activa ja que els infants participen directament amb les activitats proposades.
Mª
Victoria Gual Gelabert- Ceip Es Pont
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.