Introducció:
La
competència digital és a hores d´ara un repte pel professorat de
religió. Gràcies a aquest curs hem pogut conèixer noves maneres de
treballar aquesta competència amb els nostres alumnes.
Com
a docents hem de ser capaços de dinamitzar els continguts al mateix
temps que fem arribar la paraula de l´evangeli als qui seran els
homes i les dones del futur.
1.
Títol
de la proposta:
-»El
darrer sopar» Leonardo da Vinci
2.
Grup-classe a la que va dirigida:
Grup
de 90 alumnes per classe. Col·legi Sant Pere (El Rafal). Es tracta
de 3 grups de 1r d’ESO de trenta alumnes cadascun.
Són
grups heterogenis amb presència d’alumnes NESE (necessitats
educatives especials) i algun alumne ACI (alumnes amb adaptacions
curriculars significatives a la majoria d’assignatures). A classe
de religió no farem cap adaptació.
3.
Objectius:
-
Conèixer el mural «La última cena» de Leonardo da Vinci.
-
Entendre la Paraula de Déu en general i especialment la importància del missatge que va transmetre el dia que va realitzar el darrer sopar amb els 12 apòstols.
-
Fomentar l´interès per Jesús i pels seu missatge.
-
Fomentar que l’alumnat sigui capaç de compartir les seves conclusions amb els altres companys.
-
Extraure els valors principals i entendre el missatge evangèlic de Jesús de dir mitjançant la pràctica de noves tecnologies com google forms i codis qr.
4.
Temporalització i seqüenciació didàctica
Temporalització
general: 3
classes
Seqüenciació
didàctica:
Classe
1:
Explicació
i contextualització mitjançant un petit video de la figura de
Leonardo da Vinci i del quadre «El darrer sopar». Penjam els codis
que es corresponen a 3 formularis diferents. Formulari 1 «Autor i
obra», formulari 2 «Ens centram a la pintura», «El sentit
religiós del quadre». Cream grups de tres i els explicam que han
de contestar els tres formularis en grup. Únicament podran utilitzar
un ipad per grup.
Classe
2:
Recordar
breument la sessió 1. Organitzar els grups. I enllesteixen l´Ipad
per escanejar i realitzar els tres formularis. Quan escanegin aniran
a un formulari de google on s´han d´enregistrar. D´aquesta manera
podem sabre qui ha contestat primer. Per motivar-los tenim creades
unes graelles per sabre qui ha contestat primer i per tant obtenir
els guanyadors. D´aqueixa manera aprenen els continguts amb assaig i
error.
Classe
3:
Reflexionam
damunt l actitud de Jesús. Quin comportament mostra quan descobreix
que Judes el trairà. Com actuen les apòstols. Miram un visionat
damunt la vida de Jesús, passió, mort i resurrecció.
5.
Continguts
-
Vida y obra de Leonardo da Vinci
2.
La importància del
« Darrer sopar» moment en que Jesús instaura l´eucaristia
3.
La
figura de Judes
Escariot
4.
La
pintura com un estri que ens
pot transmetre
un missatge
cristià
5.
Passió,
mort i resurrecció.
6.
Nosaltres també som profetes contemporanis i podem difondre
el
missatge
evangèlic
(viure estimant) de Jesús mitjançant la paraula i
l’acció.
(Concili Vaticà II)
6.
Competències clau
-
Competència d’aprendre a aprendre aplicada al debat en grup petit a classe per acordar les solucions del formulari de google.
-
Competència espiritual aplicada a la percepció de les implicacions profundes de les experiències.
-
Competència
-
Competència digital ja que es fomenta l´aprenentatge de noves tecnologies (google forms, codis qr).
-
Competència i expressió cultural ja que tractam una obra d´art.
7.
Estàndards d’aprenentatge
-
L’alumne és capaç de contestar els formularis i demostrar el seu aprenentatge del contingut del «Darrer sopar».
-
L’alumne entén el missatge evangèlic i el significat del Darrer Sopar de manera que capta el que Jesús vol transmetre.
-
L´alumne coneix i treballa la passió i resurrecció de Jesús amb els visionats posteriors.
8.
Metodologia
-
Exposició del professor amb introducció de rutines de pensament (veig, penso, em demano i preguntes poderoses).
-
Treball cooperatiu en grup petit contestar els formularis
-
Exposició oral per part del professor i ajuda del classroom on està tota la informació
-
Reflexió personal i compartida amb els altres damunt tot el que s´ha aprés.
9.
Materials i recursos
Ordinador
o ipad
Lector
de codis qr
Google
forms
10.
Activitats /Evidències (veure annex).
11.
Avaluació
La
resposta del google forms i el contingut que serà matèria d´examen.
Al mateix temps es realitzarà una ofrena amb materials que durem a
la capella que simbolitzen el darrer sopar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.