dissabte, 15 de juny del 2019

"El darrer sopar" treballat en Codis qr.

Benvolguts companys adjunt el treball realitzar a Sant Pere.


Introducció:


La competència digital és a hores d´ara un repte pel professorat de religió. Gràcies a aquest curs hem pogut conèixer noves maneres de treballar aquesta competència amb els nostres alumnes.


Com a docents hem de ser capaços de dinamitzar els continguts al mateix temps que fem arribar la paraula de l´evangeli als qui seran els homes i les dones del futur.


1. Títol de la proposta:


-»El darrer sopar» Leonardo da Vinci






2. Grup-classe a la que va dirigida:


Grup de 90 alumnes per classe. Col·legi Sant Pere (El Rafal). Es tracta de 3 grups de 1r d’ESO de trenta alumnes cadascun.
Són grups heterogenis amb presència d’alumnes NESE (necessitats educatives especials) i algun alumne ACI (alumnes amb adaptacions curriculars significatives a la majoria d’assignatures). A classe de religió no farem cap adaptació.


3. Objectius:
  • Conèixer el mural «La última cena» de Leonardo da Vinci.
  • Entendre la Paraula de Déu en general i especialment la importància del missatge que va transmetre el dia que va realitzar el darrer sopar amb els 12 apòstols.
  • Fomentar l´interès per Jesús i pels seu missatge.
  • Fomentar que l’alumnat sigui capaç de compartir les seves conclusions amb els altres companys.
  • Extraure els valors principals i entendre el missatge evangèlic de Jesús de dir mitjançant la pràctica de noves tecnologies com google forms i codis qr.


4. Temporalització i seqüenciació didàctica
Temporalització general: 3 classes
Seqüenciació didàctica:

Classe 1:

Explicació i contextualització mitjançant un petit video de la figura de Leonardo da Vinci i del quadre «El darrer sopar». Penjam els codis que es corresponen a 3 formularis diferents. Formulari 1 «Autor i obra», formulari 2 «Ens centram a la pintura», «El sentit religiós del quadre». Cream grups de tres i els explicam que han de contestar els tres formularis en grup. Únicament podran utilitzar un ipad per grup.




Classe 2:

Recordar breument la sessió 1. Organitzar els grups. I enllesteixen l´Ipad per escanejar i realitzar els tres formularis. Quan escanegin aniran a un formulari de google on s´han d´enregistrar. D´aquesta manera podem sabre qui ha contestat primer. Per motivar-los tenim creades unes graelles per sabre qui ha contestat primer i per tant obtenir els guanyadors. D´aqueixa manera aprenen els continguts amb assaig i error.

Classe 3:

Reflexionam damunt l actitud de Jesús. Quin comportament mostra quan descobreix que Judes el trairà. Com actuen les apòstols. Miram un visionat damunt la vida de Jesús, passió, mort i resurrecció.



5. Continguts

  1. Vida y obra de Leonardo da Vinci
2. La importància del « Darrer sopar» moment en que Jesús instaura l´eucaristia

3. La figura de Judes Escariot

4. La pintura com un estri que ens pot transmetre un missatge cristià


5. Passió, mort i resurrecció.


6. Nosaltres també som profetes contemporanis i podem difondre el
missatge evangèlic (viure estimant) de Jesús mitjançant la paraula i
l’acció. (Concili Vaticà II)





6. Competències clau

  • Competència d’aprendre a aprendre aplicada al debat en grup petit a classe per acordar les solucions del formulari de google.
  • Competència espiritual aplicada a la percepció de les implicacions profundes de les experiències.
  • Competència
  • Competència digital ja que es fomenta l´aprenentatge de noves tecnologies (google forms, codis qr).
  • Competència i expressió cultural ja que tractam una obra d´art.





7. Estàndards d’aprenentatge

  • L’alumne és capaç de contestar els formularis i demostrar el seu aprenentatge del contingut del «Darrer sopar».
  • L’alumne entén el missatge evangèlic i el significat del Darrer Sopar de manera que capta el que Jesús vol transmetre.
  • L´alumne coneix i treballa la passió i resurrecció de Jesús amb els visionats posteriors.

8. Metodologia

  • Exposició del professor amb introducció de rutines de pensament (veig, penso, em demano i preguntes poderoses).
  • Treball cooperatiu en grup petit contestar els formularis
  • Exposició oral per part del professor i ajuda del classroom on està tota la informació
  • Reflexió personal i compartida amb els altres damunt tot el que s´ha aprés.

9. Materials i recursos

Ordinador o ipad
Lector de codis qr
Google forms

10. Activitats /Evidències (veure annex).

11. Avaluació


La resposta del google forms i el contingut que serà matèria d´examen. Al mateix temps es realitzarà una ofrena amb materials que durem a la capella que simbolitzen el darrer sopar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.