dijous, 30 de maig del 2019

PROPOSTA CODI QR




                          PROSTA D’APLICACIÓ PRÀCTICA
Mª del Mar Pérez Sánchez, escola Es Pil.larí

“DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ”



TITOL: Aprenentatge més significatiu a travès del Còdic QR.


Resultado de imagen de imagenes Código QR

Aquesta proposta va adreçada a alumnes de 6è de primària d’una escola pública.
Grup heterogeni amb tres graus, alt, mitjà i baix de coneixement per l’assignatura de religió, ja que els seus interessos estan molts marcats pels jocs d’internet.
Per la qual cosa, aprofitaren aquest fet per introduir aquesta proposta.


Temporalització:
El temps estimat són de cuatre sessions, encara que el procés generador del codi QR el fa el mestre, les passes a seguir es faran amb els alumnes fins arribat al contigut.


Objectiu General:

-          Arribar al coneixementtant de l’assignatura a travès de la creació d’un Còdic QR i utlització del mateix.

Objectius:

-          Aconseguir més interès en la feina d’ una altra manera.
-          Conèixer diferents dissenys.
-          Aprendre que és una eina més d’aprenentatge.
-          Aprendre a destriar l’ordinador com purament jocs i com aprenentatge.
-          Fer-los més competencials tecnològicament parlant i, a la vegada, més atractiu.
-          Vincular els continguts educatius en format paper amb recursos localitzats en internet.
   





Continguts:

-     Creació generador de Còdic QR.
 -    Utilització del Còdic QR com aprenentatge.
-           Gymkana tecnológica.
-          Coneixements dels temps litúrgics.
-           Importància de la misió dels deixebles sobre tot dels apòstols.
-           Setmana Santa com experssió popular del record dels darrers dies de vida de Jesús.
-          Jesús com home, Jesús com Fill de Déu.
-          Coneix la importància de la resurrecció de Jesús, diferenciant-la de la reencarnació.



Activitats:

Procès de generació del Codi QR bàsic.

-          Al buscador cercam “Generador de Còdic QR”.

-          Sortirà la pantalla triada.

-          URL introduint una direcció o un text amb el format http://www.tuweb.com.,per exemple, una vegada introduida posam el tamany i la redundància. Omplim les dades del formulari i pitjam “Generar Còdic QR”.


-          Introducció d’una relació de preguntes dels temes tractacts:

. Resol  un calendari litúgic.Frase amb paraules desordenades.

.  Setmana Santa, dies més significatius: Diumenge de Rams, Dijous i Divendres Sants i Diumenge de Resurrecció.

.   Tasca encomenada als apòstols.

.  A travès de preguntes com que passaria si trobasin el cos de Crist arribar a la resurrecció.

-          Guardam i s’imprimirà per poder realitzar l’activitat.

-          Lectura amb la instal.laciód’un còdic QR Reader (I.nigma Reader) per exemple.

-          Les fitxes es penjaran en diferents llocs visible i accesible.

-          Cada pregunta encertada ells dirigirà a la següent fins acabar.
                                 


 Resultado de imagen de imagenes Código QR


                                                                                                                       
                              Resultado de imagen de gymkana de QR   

                           
Metodologia, material i recursos a utilitzar.

Basada en el procès de preparació del citat codi amb l’utilització de l’ordinador i el maneig d’ell amb recursos que la tecnologia ens ofereix.

Participant, en un primer moment d’una forma més guiada fins a potenciar més la seva autonomia, cooperando en la recerca de la creació del codi amb dues vessants:
a) aprenentatge en la creació i
b) aprenentatge en el coneixement adquirir en fer-la, el contngut que duu implicit.

Com avantatges podrien dir que té un baix costs de producció, ús fàcil per alumne, una vegada el.laborat., accesibilidad instantanea a la informació.

Com desventajas la baja velocidad de internet, baixa disposició en la tecnología per ús del recurs.









Estàndards d’aprenentatge.

-          Identifica el  Códic QR com recurs educatiu en la nostra pràctica educativa.
-          Coneix els elements.
-          Ajuda en el procès de producció.
-          Aprén o, al menys ho intenta, com es fa la el.laboració.
-          Jutja l’utilitat.
-          Explica l’utilitat del nostre calendari litúrgic.
-          Comenten la raó  de la Setmana Santa.(Alguns d’ells surten en les procesions).
-          Assenyalen els dies principals.
-          Conoce que fan els apòstols en la vida de Jesús, deixebles més importants.
-          Identifica els rasgos com Home i com Fill de Déu.
-          Compara i comenta el fet més significatiu del cristianisme: La resurrecció.


Criteris d’avaluació:

-          Nivell de participació en el procès.
-          Habiblitat i interès per dur-lo endavant.
-          Grau de satisfacció.
-          Resolució de la bateria de preguntes.

-          Actitud i comportament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.