dimecres, 29 de maig del 2019

El sentit religiós de la persona humana


DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA “


Sóc en Pere Joan Alzina i la proposta didàctica de TIC – Innovació va relacionada amb El SENTIT RELIGIÓS DE LA PERSONA HUMANA _ Podscat . adreçada al curs de 1r d´ESO.




OBJECTIUS
Reflexionar sobre el sentit de la pròpia existència i reconèixer que l´experiència religiosa és una resposta .

Descobrir la realitat que envolta cada persona com un acte d´amor a Déu .
Reconèixer que la Creació té el seu origen en una acció de Déu i que aquesta Creació inclou l´ésser humà.
Identificar i distingir diferents relats mítics sobre l´origen del món en les civilitzacions antigues .


COMPETÈNCIES
LINGÜÍSTICA


BÀSIQUES EN CIÈNCIA I TECNOLOGIA
DIGITAL
APRENDRE A APRENDRE
SOCIAL I CÍVICA
INICIATIVA I ESPERIT EMPRENEDOR
CONSCIÈNCIA I EXPRESSIÓ CULTURAL





CONTINGUTS D’ENSENYAMENT
La realitat creada i els esdeveniments són signe de Déu.
El relat de la creació en la religió catòlica i en altres religions.
Alternatives científiques al relat de la creació de l’univers.
Magisteri del papa Francesc sobre la bellesa, la conservació i el bon ús dels béns creats.
L’Encíclica relativa a la creació i la protecció del medi ambient.
Propostes de col·laboració positiva en la conservació i la millora dels béns que la natura ofereix a la humanitat.




TEMPORALITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT

1ª sessió - Link i guió (Padlet)per a l´elaboració del Podscat.
Propostes :
https://www.youtube.com/watch?v=kkMGV1Qe_aE La creación de dios en imágenes .
https://www.youtube.com/watch?v=ZcszWEWwXtg El mito egipcio de la creación .

https://www.youtube.com/watch?v=k2Fup23mDC8 El mito de la creación griega . Powtoon

2a sessió – Elaboració guió amb treball cooperatiu Mur Virtual (Padlet ) i suport sonor plataforma www.jamendo .com

3a sessió – Gravació del Podscat .


4a sessió – Escolta activa a un altre curs d´ESO .





METODOLOGIA I RECURSOS.


El plantejament seria confeccionar un Podscat amb 3 grups de treball heterogenis.

El plantejament inicial és visualitzar links relacionats amb diferents relats mítics sobre l´origen del món en les civilitzacions antigues juntament amb l´aportació cristiana i elaborar una presentació sonora (Podscat).


Tres grups recolliran informació del texte exposat en el link escollit i elaboraran un guió per a l´exposició de la conseqüent gravació utilitzan el mètode cooperatiu Mur Virtual (Padlet )

Gravació creant personatges i diàlegs mitjançant suport de l´ordinador i/o mòbils .





CRITERIS D´AVALUACIÓ
ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE AVALUABLES
    Reconèixer i valorar que el món que ens envolta és un do de Déu fet palès en la creació de l’univers.
    Identificar l’origen diví de la realitat del món en què vivim.
    Contrastar l’origen de la creació en els diversos relats religiosos entorn de la creació de l’univers.
    Diferenciar l’explicació teològica i l’explicació científica de la creació de l’univers.
      Expressa per escrit esdeveniments imprevistos que mostren que el món en què vivim no és el resultat de l’acció humana.
      Avalua amb els companys esdeveniments i situacions en els quals es posa de manifest que l’univers és un do de Déu.
      Raona que l’origen del món i la realitat són fruit del designi amorós de Déu.
      Relaciona i distingeix, verbalment, l’origen de la creació en els relats mítics de l’antiguitat i en el relat bíblic.
      Reconeix i indica les diferències existents entre l’explicació teològica i l’explicació científica de la creació.
      Respecta l’autonomia de l’explicació teològica i l’autonomia de l’explicació científica de la creació, i n’assenyala algunes diferencies essencials.

AVALUACIÓ
Test d´autoavaluació amb docs. Google .com /forms



https://docs.google.com/forms/d/1rSLphVScWvYUhhCj8sBNrxmEnYJqZvxumgkximO9TRc/edit










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.