“DIGITALITZAR
LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA “
Sóc
en Pere Joan Alzina i la proposta didàctica de TIC – Innovació
va relacionada amb El SENTIT RELIGIÓS DE LA PERSONA HUMANA _
Podscat . adreçada al curs de 1r d´ESO.
OBJECTIUS
|
Reflexionar
sobre el sentit de la pròpia existència i reconèixer que
l´experiència religiosa és una resposta .
|
Descobrir la
realitat que envolta cada persona com un acte d´amor a Déu .
|
Reconèixer
que la Creació té el seu origen en una acció de Déu i que
aquesta Creació inclou l´ésser humà.
|
Identificar
i distingir diferents relats mítics sobre l´origen del món en
les civilitzacions antigues .
|
COMPETÈNCIES
|
LINGÜÍSTICA |
BÀSIQUES EN CIÈNCIA I TECNOLOGIA |
DIGITAL |
APRENDRE A APRENDRE |
SOCIAL I CÍVICA |
INICIATIVA I ESPERIT EMPRENEDOR |
CONSCIÈNCIA I EXPRESSIÓ CULTURAL |
CONTINGUTS
D’ENSENYAMENT
|
La realitat creada i els esdeveniments són signe de Déu. |
El relat de la creació en la religió catòlica i en altres religions. |
Alternatives científiques al relat de la creació de l’univers. |
Magisteri del papa Francesc sobre la bellesa, la conservació i el bon ús dels béns creats. |
L’Encíclica relativa a la creació i la protecció del medi ambient. |
Propostes de col·laboració positiva en la conservació i la millora dels béns que la natura ofereix a la humanitat. |
TEMPORALITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT
|
1ª
sessió - Link i guió (Padlet)per a l´elaboració del Podscat.
Propostes :
https://www.youtube.com/watch?v=kkMGV1Qe_aE
La creación de dios en imágenes .
https://www.youtube.com/watch?v=ZcszWEWwXtg
El
mito egipcio de la creación .
https://www.youtube.com/watch?v=k2Fup23mDC8
El mito de la creación griega . Powtoon
2a
sessió – Elaboració guió amb treball cooperatiu Mur Virtual
(Padlet ) i suport sonor plataforma www.jamendo .com
3a
sessió – Gravació del Podscat .
4a
sessió – Escolta activa a un altre curs d´ESO .
|
METODOLOGIA
I RECURSOS.
|
El
plantejament seria confeccionar un Podscat amb 3 grups de
treball heterogenis.
El
plantejament inicial és visualitzar links relacionats amb
diferents relats mítics
sobre l´origen del món en les civilitzacions antigues juntament
amb l´aportació cristiana i elaborar una presentació sonora
(Podscat).
Tres
grups recolliran informació del texte exposat en el link
escollit i elaboraran un guió per a l´exposició de la
conseqüent gravació utilitzan el mètode cooperatiu Mur
Virtual (Padlet )
Gravació
creant personatges i diàlegs mitjançant suport de l´ordinador
i/o mòbils .
|
CRITERIS D´AVALUACIÓ
|
ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE AVALUABLES
|
Reconèixer
i valorar que el món que ens envolta és un do de Déu fet palès
en la creació de l’univers.
Identificar
l’origen diví de la realitat del món en què vivim.
Contrastar
l’origen de la creació en els diversos relats religiosos
entorn de la creació de l’univers.
Diferenciar
l’explicació teològica i l’explicació científica de la
creació de l’univers.
|
Expressa
per escrit esdeveniments imprevistos que mostren que el món en
què vivim no és el resultat de l’acció humana.
Avalua
amb els companys esdeveniments i situacions en els quals es posa
de manifest que l’univers és un do de Déu.
Raona
que l’origen del món i la realitat són fruit del designi
amorós de Déu.
Relaciona
i distingeix, verbalment, l’origen de la creació en els
relats mítics de l’antiguitat i en el relat bíblic.
Reconeix
i indica les diferències existents entre l’explicació
teològica i l’explicació científica de la creació.
Respecta
l’autonomia de l’explicació teològica i l’autonomia de
l’explicació científica de la creació, i n’assenyala
algunes diferencies essencials.
|
AVALUACIÓ
|
Test d´autoavaluació amb docs. Google .com
/forms
https://docs.google.com/forms/d/1rSLphVScWvYUhhCj8sBNrxmEnYJqZvxumgkximO9TRc/edit |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.