divendres, 24 de maig del 2019

Crean un Lapbook "El fill pròdig" (crea)

Bon dia companys,

Som na Margalida Torres (Sant Pere)

Títol: ELS VALORS DEL FILL PRÒDIG

Mètode d´invovació: Lapbook


1. Títol de la proposta:


El Fill pròdig


2. Grup-classe a la que va dirigida:


Grup de 90 alumnes per classe. Col·legi Sant Pere (El Rafal). Es tracta de 3 grups de 1r d’ESO de trenta alumnes cadascun a una mateixa aula.
Són grups heterogenis amb presència d’alumnes NESE (necessitats educatives especials) i algun alumne ACI (alumnes amb adaptacions curriculars significatives a la majoria d’assignatures). A classe de religió no farem cap adaptació.


3. Objectius:
  • Entendre la Paraula de Déu en general i la importància de les Paràboles en particular com a eina per establir vincles entre les persones.
  • Crear un lapbook de manera que els nins arribin als coneixements d´una manera més dinàmica.
  • Fomentar la recerca correcte a xarxa.
  • Extraure els valors principals i entendre el que Jesús tractava de dir.


4. Temporalització i seqüenciació didàctica
Temporalització general: 4 classes
Seqüenciació didàctica:

Classe 1:

Els alumnes mitjançant google classroom troben tots els estris i indicacions de com realitzar un lapbook. Pero el més important és que coneguin la paràbola del fill pròdig. Aquesta primera sessió treballam la paràbola de manera que coneguin el seu contingut.






Classe 2:

Ara ja coneixen la paràbola. Cal reflexionar els valors que Jesús ens ensenya. Una vegada fet ja passam al google classroom així poden veure tutorials de com fer-ne un. És donen les indicacions del material necessari.

Crearem grups cooperatius per treball. Són taules de 6 i cada 3 faran un lapbook.

Classe 3:
Començam a crear el lapbook. Tota la classe pot demanar els dubtes a la professora i repassam el continguts. És molt important que el lapbook pugui reflectir tot allò que han après.

Classe 4 i 5

Creació del lapbook.


5. Continguts

  1. El concepte de Paràbola

La paràbola com a pont de comunicació
La diferència entre mirar i veure segons l’Evangeli:
La paràbola del Fill pròdig
2. Entendre els valors que hi ha al fill pròdig

3. Conèixer el lapbook com un estri de treball innovador i pràctic.

4. Per què Jesús parlava amb paràboles?
Jesús com a personatge carismàtic que té un missatge a compartir de part de Déu.



6. Competències clau

  • Competència d’aprendre a aprendre aplicada al debat en grup petit a classe a l´hora de crear el lapbook.
  • Competència espiritual aplicada a la percepció de les implicacions profundes de les experiències.
  • Competència espiritual per tal de sotmetre les seves creences i punts de vista a discerniment crític.
  • Competència espiritual / social i ciutadana per tal d’establir relacions intenses amb si mateix, els demés i el medi social i cultural.





7. Estàndards d’aprenentatge

  • L´alumne coneix la importància de les paràboles.
  • L’alumne sap crear un lapbook i reflectir el més important del fill pròdig.

8. Metodologia

  • Exposició del professor amb introducció de rutines de pensament (veig, penso, em demano i preguntes poderoses).
  • Treball cooperatiu en grup petit
  • Exposició oral en grup gran explicant el seu lapbook als altres

9. Materials i recursos

Ipad
Google classroom
fulles
cartolina
rotuladors, pintures
objectes que ajudin a la creació del lapbook

10. Activitats /Evidències (veure annex).

11. Avaluació

Presentació en grups de persones del seu lapbook al professor.

La qualificació es farà atenent a criteris de coherència i presentació del lapbook. I també entenent si han après el significat de la paràbola i dels seus valors.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.