Som na Margalida Torres (Sant Pere)
Títol: ELS VALORS DEL FILL PRÒDIG
Mètode d´invovació: Lapbook
1.
Títol
de la proposta:
El
Fill pròdig
2.
Grup-classe a la que va dirigida:
Grup
de 90
alumnes per classe. Col·legi Sant Pere (El Rafal). Es tracta de 3
grups de 1r
d’ESO de trenta alumnes cadascun a
una mateixa aula.
Són
grups heterogenis amb presència d’alumnes NESE (necessitats
educatives especials) i algun alumne ACI (alumnes amb adaptacions
curriculars significatives a la majoria d’assignatures). A classe
de religió no farem cap adaptació.
3.
Objectius:
-
Entendre la Paraula de Déu en general i la importància de les Paràboles en particular com a eina per establir vincles entre les persones.
-
Crear un lapbook de manera que els nins arribin als coneixements d´una manera més dinàmica.
-
Fomentar la recerca correcte a xarxa.
-
Extraure els valors principals i entendre el que Jesús tractava de dir.
4.
Temporalització i seqüenciació didàctica
Temporalització
general: 4
classes
Seqüenciació
didàctica:
Classe
1:
Els
alumnes mitjançant google classroom troben tots els estris i
indicacions de com realitzar un lapbook. Pero el més important és
que coneguin la paràbola del fill pròdig. Aquesta primera sessió
treballam la paràbola de manera que coneguin el seu contingut.
Classe
2:
Ara
ja coneixen la paràbola. Cal reflexionar els valors que Jesús ens
ensenya. Una vegada fet ja passam al google classroom així poden
veure tutorials de com fer-ne un. És donen les indicacions del
material necessari.
Crearem
grups cooperatius per treball. Són
taules de 6 i cada 3 faran un lapbook.
Classe
3:
Començam
a crear el lapbook. Tota la classe pot demanar els dubtes a la
professora i repassam el continguts. És molt important que el
lapbook pugui reflectir tot allò que han après.
Classe
4 i 5
Creació
del lapbook.
5.
Continguts
-
El concepte de Paràbola
La
paràbola com a pont de comunicació
La
diferència entre mirar i veure segons l’Evangeli:
La
paràbola del Fill
pròdig
2.
Entendre
els valors que hi ha al fill pròdig
3.
Conèixer
el lapbook com un estri de treball innovador i pràctic.
4.
Per
què Jesús parlava amb paràboles?
Jesús
com a personatge carismàtic que té un missatge a compartir de part
de Déu.
6.
Competències clau
-
Competència d’aprendre a aprendre aplicada al debat en grup petit a classe a l´hora de crear el lapbook.
-
Competència espiritual aplicada a la percepció de les implicacions profundes de les experiències.
-
Competència espiritual per tal de sotmetre les seves creences i punts de vista a discerniment crític.
-
Competència espiritual / social i ciutadana per tal d’establir relacions intenses amb si mateix, els demés i el medi social i cultural.
7.
Estàndards d’aprenentatge
-
L´alumne coneix la importància de les paràboles.
-
L’alumne sap crear un lapbook i reflectir el més important del fill pròdig.
8.
Metodologia
-
Exposició del professor amb introducció de rutines de pensament (veig, penso, em demano i preguntes poderoses).
-
Treball cooperatiu en grup petit
-
Exposició oral en grup gran explicant el seu lapbook als altres
9.
Materials i recursos
Ipad
Google
classroom
fulles
cartolina
rotuladors,
pintures
objectes
que ajudin a la creació del lapbook
10.
Activitats /Evidències (veure annex).
11.
Avaluació
Presentació
en grups de persones del
seu lapbook al professor.
La
qualificació es farà atenent a criteris de coherència
i presentació del lapbook. I també entenent
si han après el significat de la paràbola i dels seus valors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.