dimarts, 14 de maig del 2019

TIC TAC Hora de connectar-se a Reli


Bones tardes. Som en Pere Llull i vos adjunt sa meva proposta didàctica per es nins i nines de 5'e de Primària. Salut!.

«DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA»

PROPOSTES D’APLICACIÓ DIDÀCTICA SOBRE LES TIC A CLASSE DE RELIGIÓ.

Per Pere Llull Moll DNI 43126840T

TÍTOL: TIC TAC Hora de connectar-se a reli.

JUSTIFICACIÓ: Aquesta proposta didàctica va adreçada a l’etapa de Primària, concretament al segon cicle i cinquè curs.

JUSTIFICACIÓ GRUP CLASSE: El grup de cinquè C d’EP és un grup molt heterogeni i, en línies generals, ben cohesionat. És un grup de 15 nins i 11 nines. Dins el grup s’hi troba un nin amb trastorn de conducta desafiant negativista i una nina amb dèficit auditiu greu.

TEMPORALITZACIÓ: Aquesta proposta didàctica està dissenyada per desenvolupar-se al llarg de 5 sessions. Durant la segona setmana d’octubre. Són sessions d’avaluació i coavaluació dels alumnes.

OBJECTIUS:
4. Dissenyar, realitzar i programar amb eines TIC de fàcil maneig a les nostres classes de Religió Catòlica».

COMPETÈNCIES CLAU:

CL: Competència lingüística (1.1, 2.1).
CD: Competència digital.(1.1, 2.1).
AA: Aprendre a aprendre.(1.1, 2.1).
CSC: Competencia social i cívica.(1.1, 2.1).
SIEE: Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor.(1.1, 2.1).
CEC: Consciència i expressions culturals.(1.1, 2.1).

CONTINGUTS:
Bloc de continguts 2. La Revelació. Déu intervé en la història.
Continguts:
2.1.Déu fa aliança amb el seu poble.
2.2.Déu desitja un poble sant: els deu manaments.
2.3.La Bíblia: estructura i composició.

ACTIVITATS PLANIFICADES:

Sessió 1.
Avaluació inicial als alumnes amb qüestionari de google sobre què saben els manaments i el Nou Testament (evangelistes).

1. Quants Manaments hi ha?
* 5
*10
*Més de 10

2. Qui va escriure el Nou Testament?
*Jesús i els apòstols.
* Els escrives egipcis.
* Els evangelistes.

3. Com coneixem la vida de Jesús?
* Pels textos de la Bíblia.
* Pel que explica el capellà a Missa.
* Per què els deixebles de Jesús han fet apostolat desde els seus dies fins els nostres.

Activitat 1. Posada en comú de les respostes a la pissarra digital i comentari de les respostes correctes.
Agrupacions de 4 heterogenis i cada membre ha de llegir l’explicació al ChromeBook d’on i perquè s’ha equivocat (si és el cas). (25’).

Sessió 2.

Powtoon explicatiu sobre el contingut (Manaments i Nou Testament). 4’.

Activitat 1. (55’)Els equips cooperatius prenen notes i elaboren un prezi explicatiu perquè siguin ells els que expliquin el que han après i han descobert. Hi ha els següents rols:
-Secretari.
-Portaveu.
-President.
-Vicepresident.

Sessió 3.
Kahoot. Preguntes amb el classroom sobre Manaments i Nou Testament (concretament sobre els evangelistes: noms).
1. El Nou Testament tracta de:
a) La Creació.
b) Formació del poble d’Israel.
c) La vida de Caín i Abel.
d) La vida de Jesucrist i el naixement de l’església.

2. La Bíblia se divideix en:
a) Antic i Modern Testament.
b) Antic i Molt Antic Testament.
c) Antic i Nou Testament.
d) Ancestral i Nou Testament.

3. Qui és l’autor de la Bíblia.
a) Déu.
b) L’Esperit Sant.
c) Moisès.
d) Adan.

4. Quants Mananents rep Moisès?
a) 6
b)24
c)15
d)10
5. Què són els Déu Manaments.
a) Normes per ser feliços.
b) Sacraments.
c) Imposicions.
d) Bons pensaments.

6. Com anomenam també als Manaments?
a) Dècims.
b) Catàleg.
c) Decàleg.
d) Mandats.

7. En quina muntanya rep Moisès els Manaments?
a) Everest.
b) Tabor.
c) Moria.
d) Sinaí.

8. Quin és el primer Manament?
a) Estimar a totes les persones.
b) Estimar els israelites.
c) Estimar a Déu sobre totes les coses.
d) Estimar a la Mare de Déu.

9. Quines relacions cuiden els Manaments?
a) Amistat amb Déu i amb els demés.
b) Amb Déu.
c) Amb els amics.
d) Amb els veïnats.

10. Què significa «No robaràs»?
a) No tocar res de ningú.
b) Només quedar-me amb qualque cosa.
c) Respectar la propietat.
d) Ajudar els altres.

VARIACIÓ. Amb el nin amb trastorn de l conducta desafiant negativista es teu una especial observació individualitzada i quan ell es comença a sentir nirviós es tenen les pautes pactades que demana permís per abandonar l’activitat i tenir un rol d’avaluador extern.
Amb la nina amb dèficit auditiu greu s’utilitza el seu equip d’àudio adaptat i la premisa a l’aula que no aixecam el to de veu (aparell molt sensible).

Sessions 4 i 5.

Exposició dels grups amb els powtowns millorats tot el treballat a classe. (55’ cada sessió).

METODOLOGIA, MATERIAL I RECURSOS A UTILITZAR:
Aprenentatge cooperatiu. Tècnica 1,2,4.
Buzz per indicar que s’han incomplert les normes.
Classdojo per dur la puntuació.
Ordinador portàtil per grup de 4.
Aparell d’àudio adaptat.
Pissarra digital
Quadern del mestre.
Full d’avaluació/observació externa del mestre.

ESTÀNDADRS D’APRENENTATGE:
1.1. Defineix el terme bíblic d’Aliança.
1.2. Explica i sintetitza els trets característics de l’Aliança de Déu amb el seu poble.
2.1. Classifica i és conscient del contingut del decàleg.
2.2. Descriu amb les seves paraules experiències de la seva vida relacionades amb els manaments.
3.1. Anomena i classifica els grups de llibres en l’Antic i el Nou Testament.
4.1. Confecciona materials per a ubicar cronològicament els principals llibres de la Bíblia.

CRITERIS D’AVALUACIÓ:
1. Interpretar el significat de l’Aliança de Déu amb el poble.
2. Comprendre i respectar les característiques del poble que Déu vol contingudes en el decàleg.
3. Distingir i memoritzar els diferents tipus de llibres de l’Antic i el Nou Testament.
4. Explicar els diferents autors i moments de la història en què es va compondre la Bíblia.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.