Bones tardes. Som en Pere Llull i vos adjunt sa meva proposta didàctica per es nins i nines de 5'e de Primària. Salut!.
«DIGITALITZAR LA CLASSE DE
RELIGIÓ CATÒLICA»
PROPOSTES
D’APLICACIÓ DIDÀCTICA SOBRE LES TIC A CLASSE DE RELIGIÓ.
Per
Pere Llull Moll DNI 43126840T
TÍTOL:
TIC TAC Hora de connectar-se a reli.
JUSTIFICACIÓ:
Aquesta proposta didàctica va adreçada a l’etapa de Primària,
concretament al segon cicle i cinquè curs.
JUSTIFICACIÓ
GRUP CLASSE: El grup de cinquè C d’EP és un grup molt
heterogeni i, en línies generals, ben cohesionat. És un grup de 15
nins i 11 nines. Dins el grup s’hi troba un nin amb trastorn de
conducta desafiant negativista i una nina amb dèficit auditiu greu.
TEMPORALITZACIÓ:
Aquesta proposta didàctica està dissenyada per desenvolupar-se al
llarg de 5 sessions. Durant la segona setmana d’octubre. Són
sessions d’avaluació i coavaluació dels alumnes.
OBJECTIUS:
4.
Dissenyar, realitzar i programar amb eines TIC de fàcil maneig a les
nostres classes de Religió Catòlica».
COMPETÈNCIES
CLAU:
CL:
Competència lingüística (1.1, 2.1).
CD:
Competència digital.(1.1, 2.1).
AA:
Aprendre a aprendre.(1.1, 2.1).
CSC:
Competencia social i cívica.(1.1, 2.1).
SIEE:
Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor.(1.1, 2.1).
CEC:
Consciència i expressions culturals.(1.1, 2.1).
CONTINGUTS:
Bloc
de continguts 2. La Revelació. Déu intervé en la història.
Continguts:
2.1.Déu
fa aliança amb el seu poble.
2.2.Déu
desitja un poble sant: els deu manaments.
2.3.La
Bíblia: estructura i composició.
ACTIVITATS
PLANIFICADES:
Sessió
1.
Avaluació inicial als alumnes
amb qüestionari de google sobre què saben els manaments i el Nou
Testament (evangelistes).
1.
Quants Manaments hi ha?
* 5
*10
*Més de 10
2.
Qui va escriure el Nou Testament?
*Jesús i els apòstols.
* Els escrives egipcis.
* Els evangelistes.
3.
Com coneixem la vida de Jesús?
* Pels textos de la Bíblia.
* Pel que explica el capellà a
Missa.
* Per què els deixebles de Jesús
han fet apostolat desde els seus dies fins els nostres.
Activitat 1. Posada en
comú de les respostes a la pissarra digital i comentari de les
respostes correctes.
Agrupacions de 4 heterogenis i
cada membre ha de llegir l’explicació al ChromeBook d’on i
perquè s’ha equivocat (si és el cas). (25’).
Sessió
2.
Powtoon explicatiu sobre
el contingut (Manaments i Nou Testament). 4’.
Activitat 1. (55’)Els
equips cooperatius prenen notes i elaboren un prezi explicatiu perquè
siguin ells els que expliquin el que han après i han descobert. Hi
ha els següents rols:
-Secretari.
-Portaveu.
-President.
-Vicepresident.
Sessió
3.
Kahoot. Preguntes amb el
classroom sobre Manaments i Nou Testament (concretament sobre els
evangelistes: noms).
1.
El Nou Testament tracta de:
a) La Creació.
b) Formació del poble d’Israel.
c) La vida de Caín i Abel.
d) La vida de Jesucrist i el
naixement de l’església.
2. La
Bíblia se divideix en:
a)
Antic i Modern Testament.
b)
Antic i Molt Antic Testament.
c)
Antic i Nou Testament.
d)
Ancestral i Nou Testament.
3.
Qui és l’autor de la Bíblia.
a)
Déu.
b)
L’Esperit Sant.
c)
Moisès.
d)
Adan.
4.
Quants Mananents rep Moisès?
a)
6
b)24
c)15
d)10
5.
Què són els Déu Manaments.
a)
Normes per ser feliços.
b)
Sacraments.
c)
Imposicions.
d)
Bons pensaments.
6.
Com anomenam també als Manaments?
a)
Dècims.
b)
Catàleg.
c)
Decàleg.
d)
Mandats.
7.
En quina muntanya rep Moisès els Manaments?
a)
Everest.
b)
Tabor.
c)
Moria.
d)
Sinaí.
8.
Quin és el primer Manament?
a)
Estimar a totes les persones.
b)
Estimar els israelites.
c)
Estimar a Déu sobre totes les coses.
d)
Estimar a la Mare de Déu.
9.
Quines relacions cuiden els Manaments?
a)
Amistat amb Déu i amb els demés.
b)
Amb Déu.
c)
Amb els amics.
d)
Amb els veïnats.
10.
Què significa «No robaràs»?
a)
No tocar res de ningú.
b)
Només quedar-me amb qualque cosa.
c)
Respectar la propietat.
d)
Ajudar els altres.
VARIACIÓ. Amb el nin amb
trastorn de l conducta desafiant negativista es teu una especial
observació individualitzada i quan ell es comença a sentir nirviós
es tenen les pautes pactades que demana permís per abandonar
l’activitat i tenir un rol d’avaluador extern.
Amb la nina amb dèficit auditiu
greu s’utilitza el seu equip d’àudio adaptat i la premisa a
l’aula que no aixecam el to de veu (aparell molt sensible).
Sessions
4 i 5.
Exposició dels grups amb els
powtowns millorats tot el treballat a classe. (55’ cada sessió).
METODOLOGIA,
MATERIAL I RECURSOS A UTILITZAR:
Aprenentatge cooperatiu. Tècnica
1,2,4.
Buzz per indicar que s’han
incomplert les normes.
Classdojo per dur la puntuació.
Ordinador portàtil per grup de
4.
Aparell d’àudio adaptat.
Pissarra digital
Quadern del mestre.
Full d’avaluació/observació
externa del mestre.
ESTÀNDADRS
D’APRENENTATGE:
1.1.
Defineix el terme bíblic d’Aliança.
1.2.
Explica i sintetitza els trets característics de l’Aliança de Déu
amb el seu poble.
2.1.
Classifica i és conscient del contingut del decàleg.
2.2.
Descriu amb les seves paraules experiències de la seva vida
relacionades amb els manaments.
3.1.
Anomena i classifica els grups de llibres en l’Antic i el Nou
Testament.
4.1.
Confecciona materials per a ubicar cronològicament els principals
llibres de la Bíblia.
CRITERIS
D’AVALUACIÓ:
1.
Interpretar el
significat de l’Aliança de Déu amb el poble.
2.
Comprendre i
respectar les característiques del poble que Déu vol contingudes en
el decàleg.
3.
Distingir i
memoritzar els diferents tipus de llibres de l’Antic i el Nou
Testament.
4.
Explicar els
diferents autors i moments de la història en què es va compondre la
Bíblia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.