dimarts, 14 de maig del 2019

La religió a Mesopotàmia i Egipte

Hola companys!
Som na Cristina Duran García, professora de religió de secundària als IES Mossèn Alcover i IES Manacor.
La meva aplicació didàctica està pensada pels alumnes de 1r ESO i per treballar el contingut del currículum: La religió a Mesopotàmia i Egipte.

NIVELL
1r ESO
TÍTOL
La religió a Mesopotàmia i Egipte










TEMPORALITZACIÓ
Sessió 1:
-Activitat inicial: KPSI avaluació inicial. Debat d’idees
-Explicació pla de treball
-Formació grups de treball base
Sessió 2 Desenvolupament nous continguts en grups de treball base:
-La religió a Mesopotàmia.Aspectes generals
-El politeisme
-El temple mesopotàmic
Sessió 3: Desenvolupament nous continguts en grups de treball base:
-La religió a Egipte. Aspectes generals
-El temple egipci
-La vida d’ultratomba
Sessió 4:Grup de treball base
-Realització d’un podcast:Programa de radio
Sessió 5:Gran grup
-Presentació dels podcast
-KPSI





OBJECTIUS
+Reconèixer la importància i rellevància de les ruïnes i mites de les primeres civilitzacions. +Interpretar els trets comuns a les civilitzacions egípcia i mesopotàmica
+Analitzar les manifestacions religioses d'aquests pobles: el politeisme i la creença a la vida d’ultratomba.
+Identificar alguns símbols religiosos egipcis i mesopotàmics
+Expressar amb respecte les pròpies idees.
+Escoltar amb respecte les idees del altres.
+Ejecutar tasques grupals col·laboratives tant a l’aula com fora d’ella.
+Utilitzar les TAC per obtenir i procesar informació de manera crítica i transformar-la en coneixement.
+Planificar i autoregular el propi procés d’aprenentatge per aconseguir els seus indicadors d’èxit personal i un criteri propi per valorar la realitat que l’envolta i millorar-la.



COMPETÈNCIES CLAUS
*Desenvolupar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement.
*Adquirir l’hàbit de la lectura.
*Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada.
*Interpretar que el present és producte del passat per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals.
*Elaborar preguntes de sentit i finalitat.
*Sotmetre les seves creences i punts de vista a un discerniment crític.



CONTINGUTS
-Ruïnes i mites de les primeres civilitzacions.
-Trets comuns a les civilitzacions egípcia i mesopotàmica.
-Manifestacions religioses d'aquests pobles: el politeisme i la creença a la vida d’ultratomba.
-Comprensió i reproducció esquemàtica d'un temple egipci.
-Identificació d'alguns símbols religiosos egipcis i mesopotàmics.
-Explicació del contingut i sentit d'alguns mites.
-Curiositat per conèixer les religions del passat i la seva influència a la cultura.

ACTIVITATS
⇰Inicial:KPSI. Debat d’idees.
⇰Desenvolupament:Treball de recerca en grup de treball base sobre els continguts.
⇰Síntesi: Realització d’un postcast


METODOLOGIA, MATERIAL, RECURSOS:
⇨KPSI
⇨Google docs
⇨Debat-Exposició idees
⇨Internet
⇨Ivoox
⇨Estructura cooperativa: grup de treball base



ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE:
➩Explica les característiques principals de les civilitzacions mesopotàmica i egípcia.
➩Exposa sintèticament les característiques principals de la religió a Mesopotàmia i Egipte.
➩Identifica les característiques principals dels temples mesopotàmic i egipci.
➩Sintetitza la informació que cerca a internet
➩Mostra una actitud respectuosa quan expressa la seva opinió i quan escolta la dels altres.

AVALUACIÓ:
Rúbrica
KPSI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.