dijous, 30 de maig del 2019

Els deu manaments (codi QR)

APLICACIÓ DIDÀCTICA DE LA FORMACIÓ   DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA”

Títol proposta didàctica: ELS DEU MANAMENTS 

Escola: CEIP Xaloc ( Calvià)

Etapa: primària

Cicle: segon

Curs: cinquè

Característiques grup-classe: és un grup heterogeni de setze alumnes. És un grup amb molta motivació i una actitud positiva davant l’assignatura.

Temporalització: la activitat es dura a terme durant una sessió de 50 minuts.

Objectius

-Conèixer i apreciar els valors i normes bàsiques de convivència.
-Conèixer i entrendre el missatge de Déu.
-Desenvolupar hàbits de treball, esforç i de responsabilitat.
-Confiar en si mateix.
-Conèixer la història de Moisès i els deu manaments.
-Afavorir l’adquisició d’habilitats per a la prevenció i resolució pacífica de conflictes.
-Respectar les diferents opinions i aportacions del grup-classe.

Competències claus  
    
Comunicació lingüística, competències socials i cíviques, aprendre a aprendre i competència digital.

Continguts

-Déu fa aliança amb el seu poble.
-Déu desitja un poble sant: els deu manaments.

Activitats planificades

-Visualitzar i explicar un PowerPoint sobre la història de Moisès.

-Fer  recordatori de la pel·lícula el Príncep d'Egipte treballada amb anterioritat.

-Contestar preguntes ocultes en codi QR.


Metodologia, material i recursos

Els alumnes es dividiran en grups de quatre, els quals triaran un nom per a 
realitzar l'activitat. Cada grup disposarà d'una “ tablet”. 
Desprès de l'explicació i activitats prèvies, es repartirà un sobre (nombre 1) 
amb un codi QR i un paper en blanc al seu interior. 
 
L'activitat consisteix en escanejar aquest codi, respondre la pregunta sense
 oblidar posar el nom del grup, ficar -la al sobre i dur-la al professor / a, el qual
 li donarà un altre sobre (nombre 2) . Es repetirà el procés fins que s'hagin
 resp'os a les 5 preguntes proposades. L'activitat, per tant, consta d'un total
 de 5 sobres amb els seus respectius codis QR.
 
Estàndars d´aprenentatge

*Explica i sintetitza els trets característics de l’Aliança de Déu amb el seu poble.
*Classifica i és conscient del contingut del decàleg.
*Descriu amb les seves paraules experiències de la seva vida relacionades amb els manaments.

Criteris d´avaluació

-Interpretar el significat de l’Aliança de Déu amb el poble.

-Comprendre i respectar les característiques del poble que Déu vol contingudes en el decàleg.

* És farà una observació directa per avaluar la participació, motivació i implicació de l´alumne durant l’activitat.










Esther Pérez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.