ELS SAGRAMENTS
Hola! Soc na M.ª
Àngels Jaume, mestra del CEIP Ses Quarterades i del CEIP Puig de Sa Morisca.
Aquesta unitat
didàctica va adreçada a nins i nines de 4t de primària d’una escola del ponent
de Mallorca.
Les
característiques del grup són les següents: són un total de 14 nins, dels quals
hi ha 8 nines i 6 nins. El grup és dinàmic, amb ganes de fer feina i d’aprendre.
Les classes de
Religió es fan els dilluns i tenen un durada d’hora a la setmana.
* TASCA A REALITZAR
* TEMPORALITZACIÓ
* OBJECTIUS
-Conèixer i identificar els diferents tipus de
sagraments.
-Aprendre la seva classificació.
-Comprendre els ritus dels diferents tipus de sagraments.
-Respectar i escoltar als companys.
* CONTINGUTS
BLOC 4. PERMANÈNCIA DE JESUCRIST EN LA HISTÒRIA:
L’ESGLÉSIA
. Els sagraments de l’església.
. Els ritus dels diferents tipus de
sagraments.
* CRITERIS D’AVALUACIÓ
-Explicar els tipus de sagraments.
-Diferenciar els diferents moments dels sagraments.
-Conèixer els trets més importants de cada sagrament.
* ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE AVALUABLES
-Coneix i
explica els diferents tipus de sagraments.
-Descriu els diferents moments dels sagraments.
-Investiga i fa recerca sobre el tema.
.Metodologia en l’aprenentatge cooperatiu.
* MATERIAL I
RECURSOS
Material fungibles (carpeta, folis, llapis, bolígraf...)
* COMPETÈNCIES BÀSIQUES
-Competència en comunicació i lingüística.
-Competència del tractament de la informació i
competència digital.
-Competència social i cívica.
-Competència cultural i artística
-Competència d’ aprendre a aprendre.
-Competència d’autonomia i iniciativa personal.
* ACTIVITATS
*1r sessió
Comentaria als alumnes realitzar un
treball de recerca&investigació i posterior Powtoon (presentació animada)
amb els ordinadors dels diferents tipus de sagraments.
Es realitzaria per parelles. Cada nin/a
hauria d’investigar, cercar, llegir la informació que li hauria tocat segons la
distribució que hagi fet la parella.
La informació es cercaria per les pàgines
webs, revistes, llibres i ho haurien de plasmar en un Powtoon amb diferents
fotografies, vídeos...
* Quina seria la seva missió de recerca:
1.Què són els sagraments?
2.Tipus i classificació dels sagraments.
3.Ritus que es realitzen.
*La 2n, 3r i 4t sessió deixaria
els nins/es fessin el treball de recerca
a classe.
*La 5è sessió
Les parelles exposarien als seus companys
les presentacions animades. I després tots junts feríem un petit debat de com
ha anat la recerca? què han après? què els hi ha agradat més o menys?.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.