dimecres, 15 de maig del 2019

Un bon titular per a la classe de Religió!


PROPOSTA D'APLICACIÓ DIDÀCTICA “DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ CATÒLICA”


TÍTOL : UN BON TITULAR PER LA NOSTRA CLASSE DE RELIGIÓ


REPTE

Es tracta de dissenyar un titular sobre “El Sentit de la Vida” on els alumnes podran aprendre en què consisteix aquesta unitat didàctica. Aprendran el què vol dir la experiència de viure, el seu sentit i tota una varietat de valors humans, així com els textes corresponents a la varietat de experiències en torn al tema.

MATERIALS

Els materials que es treballaran per dur a terme la següent proposta didàctica són els següents :

    • Ordinador i Projector.
    • CD de música de sons naturals.
    • Pissarra Digital
    • Esquemes i Resums fets al Quadern
    • Preguntes elaborades per grups.
    • Imatges sobre activitats que fan les persones.


DESTINATARIS

La proposta didàctica que es desenvoluparà està pensada per treballar amb un grup d'alumnes que fan l'assignatura de Religió a Tercer d'Eso del Institut del Borja Moll. Les característiques del grup pertanyen a un centre que es troba a una de les barriades de Palma de zona mitjana-baixa. L'alumnat que predomina és de ètnica gitana, magreví, musulmana i africans. Són alumnes que tenen reforç educatiu i amb problemàtica econòmica. És un grup de vint alumnes i com es pot veure, de procedència molt variada.


PROCEDIMENT

La mestra explicarà en què consisteix l'activitat. L'objectiu és aconseguir per grups un Bon titular per aquesta unitat didàctica.

Primera Sessió : Explicació del que en què consisteix el Sentit de la Vida. Mapa conceptual al quadern de l'alumne i elaboració de preguntes en grup. En Assamblea ens reunirem tenint en compte el torn de paraula i l'escolta activa sobre a quines coses del seu dia a dia donen prioritat.


Segona Sessió : En un primer moment farem una rutina de pensament on figuararan tres columnes : 3 idees- 2 preguntes-1 metàfora sobre una imatge que haurè posat a la pissarra digital ( un excursionista dalt d'una muntanya davant una posta de sol ). La sessió finalitza amb un Podcast. Per grups es donarà a conéixer mitjançant una entrevista que cada grup organitzarà a un personatge representatiu de com “mira la vida” ( són 4 grups diferents a escollir entre personatge optimista, realista, pesimista i lluitador ).Se servirà el grup de dos mòbils per fer la feina utilitzant l'eina de “Jamendo Music” per música de fons.

Tercera Sessió : Destriar tota una varietat de testimonis que aniré donant a classe dels diferents personatges del nostre món (científics, deportistes, empressaris, mestres.....), sobre el què els mou en la seva vida i existència. Debat en petit grup i desprès en grup-classe.

Quarta Sessió : Fer el disseny del titular per grups. Fet el titular els penjarem a la classe. Haurà cada grup treballar amb l'aplicació de “Canva”, cercar una imatge a Google i posar.li el titular que el grup ha escollit.


CONTINGUTS

            • Pasión
            • Entusiasmo
            • Responsabilidad
            • Valores
            • Decisiones
            • Sentido
            • Vida
            • Actividades diarias
            • Esfuerzo
            • Ética

CRITERIS D'AVALUACIÓ

Els criteris d'avaluació que es duràn a terme en aquesta proposta didàctica són els següents:

    • Compren el significat de les paraules i expressions pròpis de la unitat didàctica.
    • Participa en el grup.


ESTÀNDARS D'APRENENTATGE

En aquesta Proposta didàctica es treballaran els següents estàndars d'aprenentatge:

  1. Classificació dels diferents testimonis d'experiències varies.
  2. Relació de la varietat de personatges pròpis.




OBJECTIUS


  1. Comprendre el sentit de la Vida.
  2. Identificar tota una varietat de diferents testimonis al llarg de la història de la humanitat.




COMPETÈNCIES CLAU

  1. Competència Social i Ciutadana.
  2. Autonomia i Iniciativa personal.
  3. Competència en Comunicació Lingüística.
  4. Competència Cultural i Artística.

    Nom i LLinatges : Angela Ferrà Pomar
              Ies Francesc de Borja Moll i Josep Sureda i Blanes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.