PROPOSTA
D'APLICACIÓ DIDÀCTICA “DIGITALITZAR LA CLASSE DE RELIGIÓ
CATÒLICA”
TÍTOL
: UN BON TITULAR PER LA NOSTRA CLASSE DE RELIGIÓ
REPTE
Es
tracta de dissenyar un titular sobre “El Sentit de la Vida” on
els alumnes podran aprendre en què consisteix aquesta unitat
didàctica. Aprendran el què vol dir la experiència de viure, el
seu sentit i tota una varietat de valors humans, així com els textes
corresponents a la varietat de experiències en torn al tema.
MATERIALS
Els
materials que es treballaran per dur a terme la següent proposta
didàctica són els següents :
- Ordinador i Projector.
- CD de música de sons naturals.
- Pissarra Digital
- Esquemes i Resums fets al Quadern
- Preguntes elaborades per grups.
- Imatges sobre activitats que fan les persones.
DESTINATARIS
La
proposta didàctica que es desenvoluparà està pensada per treballar
amb un grup d'alumnes que fan l'assignatura de Religió a Tercer
d'Eso del Institut del Borja Moll. Les característiques del grup
pertanyen a un centre que es troba a una de les barriades de Palma de
zona mitjana-baixa. L'alumnat que predomina és de ètnica gitana,
magreví, musulmana i africans. Són alumnes que tenen reforç
educatiu i amb problemàtica econòmica. És un grup de vint alumnes
i com es pot veure, de procedència molt variada.
PROCEDIMENT
La
mestra explicarà en què consisteix l'activitat. L'objectiu és
aconseguir per grups un Bon titular per aquesta unitat didàctica.
Primera
Sessió : Explicació del que en què consisteix el Sentit de la
Vida. Mapa conceptual al quadern de l'alumne i elaboració de
preguntes en grup. En Assamblea ens reunirem tenint en compte el torn
de paraula i l'escolta activa sobre a quines coses del seu dia a dia
donen prioritat.
Segona
Sessió : En un primer moment farem una rutina de pensament on
figuararan tres columnes : 3 idees- 2 preguntes-1 metàfora sobre una
imatge que haurè posat a la pissarra digital ( un excursionista dalt
d'una muntanya davant una posta de sol ). La sessió finalitza amb un
Podcast. Per grups es donarà a conéixer mitjançant una entrevista
que cada grup organitzarà a un personatge representatiu de com “mira
la vida” ( són 4 grups diferents a escollir entre personatge
optimista, realista, pesimista i lluitador ).Se servirà el grup de
dos mòbils per fer la feina utilitzant l'eina de “Jamendo Music”
per música de fons.
Tercera
Sessió : Destriar tota una varietat de testimonis que aniré donant
a classe dels diferents personatges del nostre món (científics,
deportistes, empressaris, mestres.....), sobre el què els mou en la
seva vida i existència. Debat en petit grup i desprès en
grup-classe.
Quarta
Sessió : Fer el disseny del titular per grups. Fet el titular els
penjarem a la classe. Haurà cada grup treballar amb l'aplicació de
“Canva”, cercar una imatge a Google i posar.li el titular que el
grup ha escollit.
CONTINGUTS
- Pasión
- Entusiasmo
- Responsabilidad
- Valores
- Decisiones
- Sentido
- Vida
- Actividades diarias
- Esfuerzo
- Ética
CRITERIS
D'AVALUACIÓ
Els
criteris d'avaluació que es duràn a terme en aquesta proposta
didàctica són els següents:
- Compren el significat de les paraules i expressions pròpis de la unitat didàctica.
- Participa en el grup.
ESTÀNDARS
D'APRENENTATGE
En
aquesta Proposta didàctica es treballaran els següents estàndars
d'aprenentatge:
- Classificació dels diferents testimonis d'experiències varies.
- Relació de la varietat de personatges pròpis.
OBJECTIUS
- Comprendre el sentit de la Vida.
- Identificar tota una varietat de diferents testimonis al llarg de la història de la humanitat.
COMPETÈNCIES
CLAU
- Competència Social i Ciutadana.
- Autonomia i Iniciativa personal.
- Competència en Comunicació Lingüística.
- Competència Cultural i Artística.
Nom
i LLinatges : Angela Ferrà Pomar
Ies
Francesc de Borja Moll i Josep Sureda i Blanes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.